زمانی که موضوع حمل بار و باربری در تهران، در میان باشید یکی از مهم ترین فاکتورها جهت کاهش قیمت باربری و همچنین افزایش سرعت، انتخاب وسیله نقلیه ای است که که اثاث منزل یا اداره قرار است با آن جابجا و حمل شود.


در اتوبار ها و برای باربری به صورت کلی از 3 دسته ماشین زیر استفاده می شود :

1-   باربری با استفاده از ماشین های سبک : وانت - وانت پراید - وانت نیسان

2-   باربری با استفاده از ماشین های نیمه سنگین : کامیون - خاور - هیوندا - ایسوزو - کامیونت

3-   باربری با استفاده از ماشین های سنگین : تریلی - ترانزیت - ده تن - کفی - ترانزیت یخچالی - 20 تُن - چادری سه محور - کفی - کُمپرسی - تریلی تانکر فاو (Faw)  و...


جهت حمل بار و باربری شهری ( تهران) عموما از ماشین های سبک و نیمه سنگین استفاده می شود. از ماشین های سنگین نیز برای باربری های خارج شهری استفاده می شود. یکی از علت های این موضوع این است که ماشین های سنگین اجازه تردد در داخل تهران و شهرهای دیگر را ندارند و تنها در ساعت های بخصوصی می توانند در شهرها تردد کنند - (ساعت 22 تا 6 صبح)

یکی از ویژگی های یک شرکت اتوبار و باربری خوب و با کیفیت این است که مشاوره های لازم و دقیق را به مشتریان جهت انتخاب ماشین حمل بار مناسب بدهد تا از این طریق هم از قیمت نهایی باربری کاسته شود و هم سرعت و امنیت باربری تامین گردد.


برای انتخاب ماشین مناسب حمل بار باید به نکات متعدد توجه شود :

·         نوع بار و اسباب و لوازم

·         مسافتی که قرار است برای حمل بار طی شود

·         باربری در تهران است یا برای شهرستان

·         ساعت درنظر گرفته شده برای حمل بار

·         نوع مسیر و جاده بین مبدا و مقصد

و...


معمولا برای اثاث کشی و حمل وسایل منزل از ماشین های ایسوزو، هیوندا و خاور بنز 608 استفاده می شود که اندازه اتاق ها حمل بار این ماشین ها تقریبا یکسان است. گاهی برحسب شرایط لازم است جهت اسباب کشی و حمل اثاثیه از کامیونت که اتاق کوچکتری دارد استفاده گردد. 

وانت بار تیک بار نیز جهت حمل اثاثیه شکستنی و حساس در خدمت مشتریان است. با استفاده از وانت بار می توان لوازم آشپزخانه را که حجم کمی دارند اما زمان زیادی را برای جابجایی می طلبند راحت تر و سریعتر از بقیه اثاث منزل به مقصد رساند و در کابینت و کمدهای مخصوص خود جای داد. 

تعیین قیمت باربری نیز به عوامل مختلفی بستگی دارد. نوع ماشین و مسافت از جمله مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت حمل بار محسوب می شوند. جهت اسباب کشی و حمل اثاث منزل در تهران ( داخل شهر) درصورت استفاده از ماشین های نیمه سنگین معمول و مرسوم حمل اثاث (ایسوزو، هیوندا و ... )، کرایه حمل چیزی بین 100 هزار تومان تا 180 هزار تومان بسته به میزان مسافت بین مبدا و مقصد محاسبه می شود. 

قیمت وانت بار نیز در تهران از 50 تا 110 هزار تومان است که نسبت به میزان فاصله تعییین می گردد.

توجه کنید که قیمت های حمل اثاث و قیمت وانت بار ذکر شده مربوط به تابستان 1396 می باشد.


لینک های مرتبط:

باربری گیشا

باربری پاسداران

شرایط رانندگان خودروهای باربری

ماشین خاور بنز در اتوبارهای تهران

مراحل باربری و وظایف رانندگان