در زمان های دور جا به جایی و حمل و نقل اکثرا به صورت زمینی و از طریق چهار پایان صورت می گرفت. با توسعه و پدیدار شدن علم و فناوری و دگرگونی هایی که در زندگی انسان ایجاد شد، برای حمل و نقل و باربری نیز از روش های مختلفی استفاده شد. در نتیجه مدل ها و روش های مختلفی در سطوح پیشرفته ی حمل و نقل را طی این سال ها شاهد بودیم.


انواع مختلفی از وسایل که برای باربری از آن‌ها استفاده شد شامل:

مدل های مختلف اتومبیل های باربری، هواپیما و قطار و کشتی و ... تغییراتی بنیادین در صنعت جا به جایی ایجاد کرده اند.

کلمه اتوبار واژه ای است که برای جا به جایی و حمل وسیله از راه زمینی مورد استفاده قرار می گیرد.
اما واژه باربری معنی کلی تری می دهد و به معنی حمل بار بوسیله انواع وسایل نقلیه (زمینی، هوایی و دریایی) است.


معنای اتوبار و باربری:

آنچه واضح است این است که واژه اتوبار اصطلاحا به امور باربری زمینی گفته می شود اما درباره این که در فرهنگ فارسی این کلمه چه زمانی و از کجا آمده است اطلاعات دقیقی در دسترس نیست.

بخش اول این کلمه از اتو که ابتدای حرف اتومبیل است برداشته شده است و بخش دوم آن از کلمه ی باربری گرفته شده است که با کنار هم قرار گرفتن آن ها معنی حمل و نقل بار های زمینی از راه اتومبیل می دهد.

بیشتر مردم گاهی اوقات کلمه های اتوبار و باربری را به جای یکدیگر استفاده می کنند و از متفاوت بودن این دو اطلاعی ندارند اما باید بدانیم که این دو واژه معانی مختلفی دارند.

بطور کلی از کلمه اتوبار اکثرا برای شرکت‌هایی با فعالیت در زمینه حمل و جابجایی وسایل منزل و یا اداره و حتی سطوح مختلف بسته‌بندی استفاده می‌شود.

عموما به مابقی شرکتها که توانایی حمل بار با استفاده از هرگونه وسیله ای را دارا می باشند شرکت های باربری می گویند.

البته امروزه شرکتهای باربری بسیاری درتهران و ایران فعالیت می کنند که به آنها اتوبار نیز گفته می شود. اصلی ترین کاری که این شرکت ها انجام می دهند، جابجایی هر نوع باری از یک مکان به مکانی دیگر می باشد. با توجه به به علت وجود بارهای گوناگون و مسیر های مختلف وسایل جابجایی مختلفی ساخته شده است. 

برای نمونه نمی‌توان حمل مواد مواد فاسد شدنی مانند مواد غذایی که شرایط ویژه ای را برای نگهداری و جا به جایی نیاز دارند با ماشین های مخصوص حمل شن و ماسه جا به جا کرد. به همین علت امروزه شرکت‌های باربری هر کدام وظیفه  تخصصی خود را دارند. 

امروزه با توجه به متفاوت بودن وضعیت نسبت به گذشته، حمل بار تنها بر عهده ی باربری ها نیست و همچنین با توجه به بالا رفتن جمعیت و به تبع آن افزایش نیاز انسان به جا به جایی و گسترش شرکت های اتوبار در تهران صحبت از انتخاب بهترین باربری و بهترین اتوبار به میان خواهد آمد. 


شرکت اتوبار تیک بار افتخار دارد که با توجه به همه این مسائل، خدماتی با بالاترین کیفیت در اختیار همه مشتریان در تمامی مناطق تهران در اختیار مشتریان خود قرار دهد. 


لینک های مرتبط:

باربری چیتگر

اتوبار قلهک

خدمات باربری تهران در مقایسه با اسباب کشی شخصی

اسباب کشی ارزان

تاریخچه باربری و اتوبار