یکی از اذیت کننده ترین مسائلی که در اثاث کشی و پس از جا به جایی به منزل یا دفتر جدید بسیار سخت است، سرگردانی در میان جعبه ها و کارتن‌ها و وسایلی است که در هر گوشه قرار داده‌ می شود.


اگر دوست دارید هرچه زودتر و سریع تر وسیله ها را در جای مناسب خودش قرار دهید می‌توانید نکات زیر را مطالعه کنید:

اول از هر چیزی اسباب های بزرگ‌تر را در اتاق و یا جای مشخصی که جلو دست نباشد قرار دهید. برای ‌نمونه در خصوص سالن منزل (هال) تصمیم بگیرید که هرکدام از وسیله ها مانند میز و مبل در کجای هال باید قرار بگیرند. آنها را در جای مناسب قرار دهید و یا در خصوص آشپزخانه، گاز و یا ماشین رخت شویی را در جای خود قرار دهید. به‌ طور کلی اول از همه تصمیم بگیرید اسباب های بزرگ در کجا مستقر شوند مناسب تر است؟ آنها را در جای مناسبشان قرار داده و خودتان را از شر جاگیر بودنشان  راحت کنید.

هر کدام از بسته ها که مربوط با اتاق خاصی است را به همان مکان منتقل کنید و در گوشه ای قرارشان دهید. به‌عنوان‌ نمونه جعبه هایی که محتوی وسایل آشپزخانه است و بچسب آشپزخانه دارند به همانجا انتقال دهید. هیچ‌گاه تا مشخص نشدن اینکه کدام جعبه مربوط به کدام اتاق است وسایل آن را بیرون نیاورید. این کار موجب به هم ریختگی و سر در گمی شما در طول ماه ها پس از جا به جایی خواهد شد. 

برای باز کردن جعبه ها از قبل برنامه‌ریزی کنید. بهترین مدت باز کردن کارتن ها در مدت یک هفته است. این مراحل را از وسایل اصلی زندگی وحجیم تر تا اسباب های کوچک‌تر که برای مثال می بایست در کمدها قرار بگیرند مانند لباس‌ها انجام دهید. 

می‌توانید در بازنمودن جعبه ها از خانواده کمک بگیرید و کارها و بازنمودن جعبه ها و بسته‌بندی آنها را، بین هر یک از افراد تبدیل به یک کار مفرح تبدیل کنید. با یک برنامه‌ریزی دقیق هریک از افراد خانواده در این کار به شما کمک خواهند کرد و سهیم خواهند بود. سپس از آنها بخواهید هرروز چند کارتن را باز کنند و در ارتباط وسایل خود این وظیفه را متقبل شوند. برای مثال از فرزندان خود بخواهید بعد از قرار گرفتن وسایلی مانند تخت به ‌عنوان وسایل بزرگتر و سنگین تر در درجه اول توسط شما وسایل و لباس‌های خود را از کارتن ها خارج کرده و درجه تعیین شده قرار دهند. جعبه‌های زمان بر تر و وسایل کوچک تر مانند ظروف مهمانی و یا وسایل انباری را کنار گذاشته و در آخرین مرحله اثاث کشی آن ها را از جعبه ها در بیاورید. 

 به خاطر بسپارید اسباب های مورد نیاز و اصلی را اول از هر چیز دیگری بازکنید. در هنگام بسته‌بندی اثاث منزل، جعبه هایی که اول از همه باید بازشوند را علامت بزنید و ترتیب اولویت ها را روی آنها مشخص کنید. وسایل اضطراری مانند ظروف و وسایل حمام و... . باز شدن وسایل لازم، زندگی را در طول مدتی که در منزل نو به طور کامل مستقر شوید، کمی آسوده تر خواهد کرد. 

به هنگام باز کردن جعبه ها، لیستی از وسایل داخل آن ها را با خود داشته باشید تا راحت‌تر آن ها را پیدا کنید.

پیش از باز کردن جهبه ها، وسایل ضروری مثل ابزار ها و یا سطل زباله را آماده کنید تا راحت تر و سریع تر چسب‌ها را بازکرده و یا تابلوها را به دیوار بزنید و جعبه های خالی را دور بریزید. 

به‌ محض این‌ که هر کس شخصی خود را یافت سراغ وسایل اتاق های دیگر مانند اتاق هال، راهرو و ... بروید.

اگر طرح خاصی از قبل برای چیدن وسایل داشته باشید، قرار دادن آنها راحت‌ترین کار ممکن خواهد بود. پس حتما طرح ذهنی از قبل تایین شده برای جای مناسب وسایل فراموش نشود. 


لینک های مرتبط:

باربری شهرک اکباتان

باربری میرداماد

7 راه کاهش استرس در باربری و اثاث کشی

بسته بندی مبلمان در اسباب کشی

8 مرحله بسته بندی لوازم منزل