در این مقاله به صورت کامل درباره استرچ رپ، کاربرد و مدل های مختلف آن و همچنین درباره ی مزایای استفاده از آن توضیح می دهیم:

استرچ رپ (stretch wrap)، نواری است از جنس پلاستیک که مقاومت کششی بسیار زیادی دارد و معمولا از جنس پلی اتیلن که دانسیته پایینی دارد، ساخته می شود و از آن هنگام بسته بندی کردن اثاثیه و هر نوع بار دیگری بهره می گیرند.  

این محصول اکثر مواقع به منظور مراقبت و نگهداری از بسته بندی ها در هنگام حمل و نقل مورد استفاده قرار می گیرد و همچنین در مواقعی هم برای قرار دادن وسایل در کنار هم استفاده می شود تا با این پوشش در هنگام باربری، اسباب و اثاثیه جا به جا نشوند و یا در برخورد با یکدیگر آسیبی نبینند. به همین جهت استرچ رپ امروزه در صنایع مختلفی جهت بسته بندی انواع کالا نیز بکار می رود. 



به این ترتیب استرچ رپ بهترین محصول برای جلوگیری از آسیب دیدگی و برخورد اسباب ها با یکدیگر بوده و علاوه بر این در زمان حمل بار به وسیله کارگران اتوبار از صدمه دیدن آن ها به طور کامل جلوگیری می کند.

بر اساس نوع کاربرد، استرچ رپ ها دارای میزان ضخامت و اندازه متفاوتی هستند که رایج ترین آنها نوار استرچ رنگی، استرچ یووی، نوارهای استرچ ضداستاتیک، پوشش پالت بادی می باشند.


برخی از مزایای استرچ رپ در باربری:

این نوار ها قابلیت بازیافت دارند. مدل استرچ یووی بارها را در برار اشعه های آسیب زننده خورشید محافظت می کند.

علاوه بر این تمامی محموله را ار رطوبت و گرد و غبار مصون می کند و در آخر استرچ رپ دارای قیمت مناسبی است.

استفاده از استرچ رپ ها در بسته بندی اثاثیه و لوازم منزل و شرکت و بخصوص جهت حمل بار به شهرستان و مسافت های طولانی (مانند حمل بار به خارج از کشور) امری ضروری محسوب می شود که تا حدود زیادی سلامت و امنیت باربری را تضمین می کند. 


لینک های مرتبط:

باربری ستارخان

باربری جردن

تاریخچه باربری و اتوبار

بسته بندی وسایل شکستنی قبل از باربری

نکاتی در مورد بسته بندی وسایل شرکت