اسباب کشی امری است که گاهی اوقات از نظر شرایط حمل بار و جمع و بسته بندی اثاثیه همچنین ورود به یک محیط جدید بسیار آزار دهنده و سخت می شود و به واقع یک تغییر نسبتا بزرگ در زندگی است.علی الخصوص برای کودکان خانواده که از محیطی وارد یک محیط جدید می شوند.


·         اولین مسئله مربوط به سن فرزند شما می باشد.

اگر سن فرزند شما بسیار کم است برای عادت دادنش به محیط جدید می بایست تصویری از این اتفاق و وجه های مثبت آن برای او داشته باشید.

سپس پس از آن فرزند خود را در جریان این اتفاق قرار دهید اما این موضوع را به صورت کم کم به فرزند خود بگویید و سعی کنید آن را مانند یک داستان برای او تعریف کنید تا بتواند در ذهنش این اتفاق را به یک موضوع خوشایند تبدیل کند.

·         اگر فرزندتان در سن نوجوانی است بر خلاف کودکان می بایست این موضوع را به صورت صریح با او مطرح کنید.به دلیل اینکه نوجوانان در این سن علاقه به نظر خواهی و مشارکت در هر زمینه ای را دارند.می توانید با صحبت درباره وجه های مثبت و منفی آن این موضوع را با آن ها در جریان بگذارید.

علاوه بر این سعی کنید به نظراتش گوش کنید و به سوالاتش پاسخ دهید.

·         فرزندتان را به منظور آشنایی و شناخت از مکان جدید سکونت به آن جا ببرید تا خودش از نزدیک محل جدید را ببیند.برای مثال فرزندانتان را به پارک ها و مدرسه نزدیک محل جدید زندگی و یا مراکز تفریحی نزدیک به آن جا برده تا احساس بهتری نسبت به آن جا پیدا کند.

·         فرزندتان را در کار های چیدن منزل جدید و دکوراسیون آن سهیم کرده و از آن ها نظرخواهی کنید.

می توانید درباره ی علایق آن ها مانند رنگ و یا تزئینات اتاقشان از آن ها نظر خواهی کنید تا احساس مشارکت در خانواده را داشته باشند.

·         در هنگام بسته بندی و باز کردن وسایل فرزندانتان از آن ها کمک بگیرید.

اصولا کودکان علاقه زیادی به بسته بندی کردن وسایل دارند پس چه بهتر که از آن ها بخواهید وسایل خودشان را بسته بندی و دور آن ها روزنامه بپیچند و نام خودشان را روی بسته بنویسند.



·         می توانید برای فرزند خود یک مهمانی خداحافظی بگیرید.

اگر فرزند شما در آن محله ای که زندگی می کردید دوست های صمیمی زیادی داشت بهتر است یک مهمانی برای او برگذار کنید تا احساس بهتری داشته باشد و بتواند دوستانش  را از این موضوع با خبر کند.

·         به دلیل شلوغی در روز اسباب کشی و اینکه ممکن است حواستان جای دیگری باشد ترجیحا فرزند خود را در آن روز به مکانی دیگر ببرید تا بتوانید کار های خود را راحت تر و سریع تر انجام دهید.

·         برای بدست آوردن احساس امنیت و آرامش پس از چیدن وسایل ضروری اسباب های فرزندتان را از بسته ها بیرون آورده در اتاقش بچینید. با این کار فرزندتان مدت زمان سریع تری با شرایط وفق پیدا می کند.

·         توجه به کودکان خود را فراموش نکنیم.

در زمان های اسباب کشی که از روز های سخت زندگی است به دلیل این که کار ها و مشغله ها زیاد است ممکن است حواسمان از کودک خود پرت شود.اما با برگرداندن شرایط هرچه سریع تر به وضع قبل برای فرزندمان می توانیم دل آن ها بدست آوریم و آن ها را خوشحال کنیم.

برای مثال عادی کردن زمان های غذا خوردن و خوابیدن و ...

·         اگر فرزند شما محصل است برای اسباب کشی زمان مناسبی را انتخاب کنیم تا هم مشکلی در درس خواندن و مدرسه رفتنش پیش نیاید هم با شرایط جدید هماهنگ شود.بهترین زمان از این بابت تابستان می باشد.


اگر فرزند مشغول تحصیل (دانش آموز) دارید، بهتر است که زمان اسباب کشی خود را برای تابستان هماهنگ کنید تا فرزندتان در درس دچار مشکل نشود و همچنین زمان کافی برای هماهنگ شدن با محیط جدیدش را داشته باشد. در این صورت اگر بخواهد به مدرسه جدیدی هم برود دچار مشکل نخواهد شد. 

بصورت کلی نقل مکان از محلی به محل دیگر همواره باعث ایجاد استرس و نگرانی هایی چه در کودکان و چه بزرگسالان می شود که امری طبیعی است. با انتخاب یک اتوبار حرفه ای که تجربه کافی در باربری و حمل و بسته بندی اثاثیه منزل دارد، تا حد زیادی می توانید از این استرس ها و نگرانی ها بکاهید و روند اسباب کشی را با خیالی آسوده طی کنید. همچنین دریافت کمک از یک شرکت باربری مناسب، باعث می شود زمان بیشتری را به کودکان و فرزندان خود اختصاص دهید و نگرانی های آنان را تا حد امکان برطرف نمایید. 


لینک های مرتبط:

باربری گیشا

اتوبار قیطریه

کارهایی که جهت اسباب کشی به منزل جدید باید انجام دهید

اصطلاحات باربری

اصول اسباب کشی