اثاث کشی اصولا کاری نیست که افراد بصورت دائم با آن سرو کار داشته باشند از این رو زمانی که نیاز به این امر پیدا می شود عدم وجود تجربه در بسته بندی وسایل منزل و اصول اسباب کشی باعث سردرگمی و احتمالا بروز اشتباهات زیادی می شود که کاملا طبیعی است.

در این مقاله قصد داریم اشتباهاتی که قبل و بعد از اسباب کشی غالبا انجام می شود را بیان کنیم تا با رعایت این موارد یک جا به جایی امن و راحت و بی دردسر داشته باشیم:


·  مهم ترین علتی که سبب ایجاد سردرگمی هنگام اسباب کشی می شود عدم داشتن یک برنامه کامل و منظم پیش از شروع جابجایی است.

ما همیشه در اغلب کار های مهم خود پیش از شروع کار برنامه ریزی می کنیم اما به هنگام اسباب کشی به دلیل شلوغی ذهن این موضوع را فراموش کرده و همین مسئله سبب سردرگمی و بلاتکلیفی حین بسته بندی لوازم و اثاث کشی می شود. این که هنگام نقل مکان کردن فورا تمامی وسایل را بسته بندی کنیم کار صحیحی نیست و نیاز به یک برنامه ریزی حساب شده دارد.

· از دیگر اشتباهاتی که بسیار اتفاق می افتد به هنگام بسته بندی اسباب ها است. اشتباه در چیدن آن ها و عدم تفکیک وسایل از جمله مواردی است که علاوه بر سخت کردن کار به هنگام بسته بندی، در هنگام اسباب کشی به منزل جدید و باز کردن بسته ها نیز دچار سردرگمی خواهید شد. این که برای پیدا کردن یک وسیله خاص باید تمام بسته ها را باز کنید و این اتفاق جز ازدحام و سردرگمی برای شخص چیز دیگری ندارد.

· به هنگام جابجایی و حمل بار، شناسایی کردن وسایل ضروری است. اینکه پیش از جابجایی وسایل بدانیم کدام وسایل دست و پا گیر هستند اهمیت زیادی دارد. آنها را شناسایی کرده سپس پیش از سایر وسایل آن را جابجا کنیم. این نکته نیز باعث جابجایی راحت تر بار بوسیله خود و کارگران می شود و همچنین از فضای وسیله نقلیه به طور کامل استفاده مفید خواهد شد.

· اصولا هنگام جابجایی یا خانه تکانی به وسایلی بر می خوریم که مدت ها است آن را گم کرده ایم و یا بدون استفاده باقی مانده اند. بهترین وقت تصمیم گیری برای اینکه آیا به آنها نیاز داریم یا خیر پیش از حمل آن ها به مکان جدید است. اگر قابل استفاده هستند و به آن ها نیاز دارید بهتر است تمامی آن را در یک بسته قرار دهید و با سایر وسایل در یکجا قرار ندهید و یا اگر به آن ها دیگر نیازی ندارید می توانید به امور خیریه اهدا کرده تا با این کار علاوه بر خلوت کردن اطراف خود، کار خیری هم انجام داده باشید.

· اشتباه بعدی هنگام اثاث کشی منزل یا اداره و شرکت، اشتباه در انتخاب وسیله باربری و همچنین شرکت اتوباری است که انتخاب می کنید. انتخاب یک شرکت باربری مطمئن و حرفه ای بسیاری از دردسرهای شما را هنگام حمل اثاث از بین می برد اما در صورت انتخاب اشتباه ممکن است مشکلات شما را چندین برابر نماید. سعی کنید شرکتی را انتخاب کنید که در نزدیکی شما باشد مثلا اگر نیاز به باربری در صادقیه تهران دارید، تماس گرفتن با شرکت اتوبار در فرمانیه کار اشتباهی است.مگر آنکه شرکت مورد نظر شما دارای شعبه ای در نزدیکی شما باشد.


اتوبار تهران تیک بار، با سالها تجربه و شعب متعدد باربری در شرق، غرب و شمال تهران و شعبه ی مخصوص اتوبار در مرکز تهران آماده ارائه خدمات بسته بندی لوازم، حمل و جابجایی بار و حتی باز کردن و چیدن اثاثیه در منزل جدید به شما عزیزان می باشد.