هیچگاه اسباب کشی کار آسانی نیست اما می توان با بکاربردن ترفندهایی از سختی های آن تا حد زیادی کاست. یکی از مشکلات هنگام اثاث کشی، حمل و بار و جابجایی لوازم حجیم  و سنگینی مانند یخچال (ساید بای ساید) است. در این  موارد اگر ترجیح می دهید بجای استفاده از یک شرکت اتوبار و باربری در تهران یا شهر محل اقامت خود معتبر، که در حمل اثاثیه خبره است، خودتان دست به کار شده و کارها را انجام دهید، مطالب زیر را با دقت بخوانید. 

زمانی که راه پله ها یا آسانسور کوچک است برای حمل و جا به جایی یخچال های ساید با ساید نیاز است که درب آن را جدا کنیم.


وسایل لازم برای باز کردن و جدا کردن درب یخچال:

پیچ گوشتی
آچارفرانسه
چهار پایه جهت ایستادن روی آن

پیش از شروع جدا کردن درب یخچال، وسایل داخل یخچال را خالی کنید و آن را از برق بکشید. سپس با رفتن روی چهار پایه با پیچ گوشتی درپوش بالای یخچال را باز کنید و پیچ ها را در جای مطمئن قرار دهید. سپس روپوشی که در آنجا است را برداشته و پس از برداشتن محافظ پلاستیکی سیم ها را از سوکت جدا کنید. این کار را باید با دقت انجام داد تا آسیبی به سیم ها وارد نشود. 





و حالا نوبت باز کردن درب ها است. باز کردن درب بزرگ راحت است. حال به سراغ درب کوچک می رویم. 

باز کردن این در مانند درب بزرگ است اما با کمی مشکل بیشتر! این مشکل چیزی نیست جز باز کردن لوله شیلنگی آب در پایین این درب. این نوع شیلنگ به صورت سوکت است و با کمی مهارت می توان آن را باز کرد. 



یک دست خود را از یک طرف و دست دیگر ازطرف دیگر قرار داده و با انگشت شصت خود سوکت را فشار دهید و به طرف عقب بکشید و با یک دست طرف دیگرشیلنگ را بکشید تا از همدیگر باز شوند. پس از باز کردن شیلنگ اکنون می توانید درب را به راحتی از جای خود در بیاورید. نکته مهم این است که تمامی این کار نیازی به هیچ فشار زیادی ندارد و فقط مهارت لازم دارد. 


طریقه حمل یخچال ساید بای ساید

آیا تاکنون کارگران حمل بار که یخچال را روی کمر خود حمل می کنند و تا طبقات بالایی ساختمان آن را حمل می کنند را دیده اید؟ 

همیشه بحث زور داشتن مطرح نیست بلکه مهم این است که بدانیم راه و روشی بخصوصی برای این کار وجود دارد که نیاز به مهارت و تجربه کافی دارد. 

یخچال های ساید با ساید می بایست ایستاده حمل شوند. اگر فضا محدود است و جا به جایی یخچال غیر ممکن، با مطالبی که در بالا گفتیم باید درب یخچال را از آن جدا کنیم. با این کار یخچال سبک تر هم می شود. 

مراقب برخورد یخچال به در و دیوار باشید. هر چقدر یخچال ایستاده تر باشد راحتر و سالم تر به مقصد خواهد رسید. 


بهترین راه حل برای این کار استفاده از خدمات یک شرکت اتوبار در تهران و سپردن حمل لوازم به آنهاست. از این طریق بدلیل تجربه بسیار بیشتر کارگران و پرسنل، احتمال آسیب به وسایل شما بسیار کم شده و از طرفی سرعت جابجایی و اسباب کشی نیز بسیار بیشتر خواهد شد.