همواره انجام امور مربوط به اسباب کشی مانند بسته بندی وسایل ، حمل و جابجایی و چیدن اثاثیه در مقصد دردسرهای خودش را دارد.یکی از این مشکلات که معمولا به دلیل عدم آشنایی افراد با اصول باربری و حمل بار بوجود می آید آسیب زدن به بدن و بخصوص از ناحیه کمر و زانو است.

قبل از هر چیز برای بلند و یا جا به جا کردن وسایل سنگین می بایست این نکته را به خاطر بسپارید که این کار نیاز به تجربه و افراد کار بلد دارد و شما می توانید این وظیفه را بر عهده یک شرکت باربری مطمئن در تهران بسپارید.اما اگر می خواهید خودتان این کار را انجام دهید باید نکاتی را به خاطر بسپارید تا از بروز صدمه به ستون فقرات و ایجاد کمردرد هنگام اسباب کشی جلوگیری نمایید.

جا به جایی وسایل سنگین و اثاثیه حجیم، می تواند صدمات جبران ناپذیری به بدن شما وارد کند و باعث کمر درد و کشیده شدن عضلات پشت شما شود.

·         پیش از بلند کردن وسایل وزن هر کدام از اجسام را تخمین زده تا از میزان سنگینی هر کدام مطلع شوید.

·         قبل از بلند کردن ، هریک از کارتن ها را یک بار دیگر چک کنید تا بسته بندی آن ها به خوبی انجام شده باشد و هنگام بلند کردن آن ها تعادل شان به هم نخورد.

·          تا حد ممکن بسته ها را به بدن خود بچسبانید. برای اثبات مهم بودن این کار یکبار وسیله ای را در فاصله 10 سانتی از شکمتان نگه دارید تا متوجه سخت بودن و آسیب رسان بودن این کار نسبت به چسباندنش به بدن شوید.

·         سعی کنید وزن اجسام را در هنگام بلند کردنشان در مرکز بدن خود متمرکز کنید تا بتوانید آن را آسان تر جا به جا کنید.


روش صحیح بلند کردن اجسام در باربری


·         برای جلوگیری از صدمه پیش از بلند کردن وسایل بدن خود را با نرمش های ساده آماده کنید و اگر دیدید جسم بیشتر از توانایی شما سنگین است از دیگران هم کمک بخواهید.

·         در هنگام بلند کردن به سمت رو به روی خود نگاه کرده.بیشتر کسانی که می خواهند بار را جا به جا کنند به سمت پایین و خود جسم نگاه می کنند که این کار فشار زیادی را به ستون فقرات و گردن شما وارد می نماید.

·         سعی کنید تمام نیرویتان را بر روی عضلات بدن بیاندازید البته نه عضلاتی مانند فک و دهان.بعضی از افراد هنگام بلند کردن اجسام سنگین دندان های خود را محکم به هم فشار می دهند که این کار اشتباه است.

·         شکل صحیح خم شدن و بلند کردن اجسام بدین گونه است که اول نشسته و سپس جسم را برداشته و در راستای زاویه ستون فقرات از جای خود بلند شوید.


شرکت باربری و اتوبار تهران تیک بار آماده ارائه هرگونه خدمات جهت حمل اثاثیه منزل ، بسته بندی و حتی چیدن لوازم با مناسب ترین قیمت و بالاترین کیفیت به ساکنین کلیه مناطق شمال،شرق ، مرکز و غرب تهران می باشد.