با توجه به مطالبی که در سایر مقالات ذکر شد اطلاعاتی درباره ی آسان تر کردن مراحل بسته بندی کردن اسباب و اثاثیه پیش از شروع جا به جایی داده شد.حال در این مقاله به بررسی مراحل باربری و وظایفی که برعهده رانندگان است خواهیم پرداخت. 

این مقاله به شما کمک خواهد کرد تا با مراحل اولیه باربری و حمل بار آشنا شده و با وظایف رانندگان وسایل نقلیه حمل بیشتر آشنا شوید


توصیه های شرکت باربری تیک بار حین انتقال بار ها و انجام باربری:

·         پیش از شروح حمل و نقل راننده را حتما از نوع وسایلی که قرار است جا به جا کند با خبر سازید تا راننده با برنامه ای از پیش تعیین شده با توجه به نوع بار نحوه ی بارگیری را مشخص کرده و عملیات کنترل و مهار کامل وسایل را با توجه به نوع بار انجام دهد.

·         راننده ی وسیله نقلیه و کمک راننده هنگاه انجام مراحل بارگیری به داخل ماشین می بایست در مکانی که باعث مزاحمت کارگرانی که مشغول جا به جایی بار هستند قرار نگیرند تا هم خودشان از آسیب دیدگی در امان بمانند و هم اختلالی در روند مراحل جا به جایی ایجاد نشود.

·         راننده اتوبار پیش از شروع به حرکت کردن موظف است تمامی مهار کننده های بار های شما را کنترل کند و از محکم بودن آن ها اطمینان حاصل کند تا در هنگام ترمز های شدید و هر حادثه ی دیگری احتمال آسیب رسیدن به وسایل هنگام باربری را به صفر برساند.

·         اگر مسافتی که می بایست بار های شما با وسیله نقلیه طی شود زیاد باشد ، راننده وظیفه دارد تا در هر 80 کیلمتر از مسافتی که طی کرده است ایستاده و بار ها را کنترل نماید تا از محکم بودن اتصالات مهر بند ها اطمینان حاصل کند.


و در انتها به خاط بسپارید که:

اگر پس از رسیدن بار به مکان مورد نظر و هنگام تخلیه کردنشان از وسیله نقلیه متوجه نا مناسب بودن اتصالات مهار بند ها و سایر وسایل مهار کننده شدید (به عنوان مثال وسیله ای دچار صدمه و یا جا به جا شده است) حتما این موضوع را پیگیری کرده و راننده را ملزم به این کنید که این موضوع را به شرکت باربری اطلاع دهد.