شرکت باربری تهران تیک بار در راستای ارائه خدمات هر چه بهتر به هموطنان گرامی، ارائه دهنده خدمات فریت بار نیز می باشد. اما فریت بار چیست؟ زمانی که فردی می خواهد به خارج از کشور، لوازم زندگی اش را بفرستد (مثلا کسانی که قصد مهاجرت به کشورهای خارجی را دارند)  و این لوازم بیشتر از حد مجاز تعیین شده در هواپیما باشد، باید بار را اصطلاحا فریت (freight) کرد.

جهت توضیحات بیشتر مثالی برایتان می زنیم: فرض کنید که شما می خواهید برای ادامه تحصیل یا مهاجرت به کشور کانادا سفر کنید و وسایل چندانی بجزء چند دست لباس، یک لپ تاپ و لوازم کوچک بهداشتی مانند مسواک بیشتر با خود حمل نمی کنید. خوب شما براحتی می توانید این وسایل را در کوله پشتی و یا ساک و چمدان تان حمل کنید.

اما زمانی که یک خانواده قصد مهاجرت دارند و می خواهند لوازم خانه شان (اعم از یخچال، تلویزیون، فرش و ...) را با خود به کشور جدید ببرند، دیگر نمی توانند این وسایل را با خود براحتی به هواپیمایی که قرار است با آن سفر کنند، ببرند. بلکه بارها باید "فریت" شوند.

خدمات فریت کردن بار بسیار شبیه به حمل بار به شهرستان و یا استفاده از خدمات یک شرکت باربری تهران است. با این تفاوت که این بار مقصد کشوری دیگر است و بخش عمده کار در داخل ایران انجام می شود.

این پروسه در اصل به این صورت انجام می شود که شما باید بار مورد نظرتان را به نمایندگی یکی از شرکت های همواپیمایی (ایرلاین ها) تحویل بدهید و پس از محاسبه قیمت حمل آنها معمولا ظرف مدت یک تا دو هفته، بار به مقصد می رسند.

معمولا پس از Boarding کامل مسافرین هواپیما، و آماده شدن بار آنها جهت سوار کردن به هواپیما اقدام به انتقال بارهای فریت شده به مقصد می کنند.

معمولا توصیه می شود که بنا به دلایل متعددی، از همان شرکت هواپیمایی که اقدام به رزرو بلیط هواپیما کرده بودید، جهت خدمات فریت استفاده کنید. پس از تماس و هماهنگی های بعمل آمده با آن شرکت هواپیمایی جهت فریت بار، آنها کارگران و ماشین هایی جهت بردن وسایل و لوازم شما به ترمینال بار فرودگاه می کنند. بسته بندی و حمل بار شما درست همانند آن است که با استفاده از یک شرکت باربری در تهران، می خواهید اسباب کشی کنید. پس لازم نیست نگران باشید. (البته اگر به هر دلیلی به عملکرد شرکتهای هواپیمایی مورد نظر اطمینان ندارید، توصیه می کنیم که جهت رزرو خدمات شرکتهای ایرانی ارائه کننده خدمات فریت بار، اقدام کنید)

البته بهتر است که از خدمات شرکت های هواپیمایی معتبر در این زمینه استفاده کنید، مثلا در کشورهای خارجی شرکت هایی مانند Lufthansa و یا KLM  که در این زمینه بهترین خدمات را ارائه می دهند.


فریت بار و تفاوت آن باربری و اتوبار


در ضمن دانستن این نکته هم ممکن است برایتان مفید باشد اگر بدانید که بهتر است بارتان را با پروازی فریت کنید که خودش مستقیما پرواز به مقصد داشته باشد نه اینکه از طریق یک خط هواپیمایی دیگر بار شما بعد از چند روز به شهر مقصد برسد.

مثلا اگر مقصد شما شهر منچستر در انگلستان است و خط هواپیمایی که با آن سفر می کنید فقط تا لندن پرواز دارد، از لندن به منچستر ، بارهای شما برای یک یا دو روز ممکن است در انبار بماند و علاوه بر مسئله زمان، هزینه های بیشتری را هم به شما تحمیل کند.

البته میزان تقریبی فریت بار بسته به قوانین و مقررات آن شرکت هواپیمایی دارد و اینکه تقریبا به هر شهری که شرکت های هواپیمایی پرواز دارند، فریت بار هم به مقصد آنجا امکان پذیر می باشد. در مجموع این به عهده مسافر است که چگونه از این خدمات استفاده کند (گاهی شاید بنا به هزینه های اعلام شده از طرف شرکت های هواپیمایی، برای مسافری که وسایل کمی دارد، حتی به صرفه تر باشد که برای اضافه بارش جریمه پرداخت کند تا اینکه بخواهد همان وسایلش را فریت کند)


بارنامه فریت بار :

برای فریت بار، همانند خدمات اتوبار در تهران، یک بارنامه صادر می شود که حاوی اطلاعات مسافر است (مثلا شماره های تماس مسافر و یا آدرس ) و غیره که در اصل یک کد 11 رقمی دارد و 3 رقم سمت چپ آن نشان دهنده کد آن شرکت هواپیمایی است (برای مثال کد هواپیمایی لوفت هانزا آلمان 220 است) و بر روی برچسب چسبانده می شود. این برچسب بار، براحتی نوع بار، مبداء و مقصد و همچنین تعداد بسته ها را نشان می دهد که باعث می شود بارها براحتی قابل شناسایی بوده و در حین پرواز هیچ مشکلی برای حمل و نقل شان پیش نیاید.

در این زمینه وب سایت های شرکت های هواپیمایی و سایر ارائه دهندگان خدمات بارنامه فریت بار، اطلاعاتی را در اختیار بازدید کنندگان و مسافرین گذاشته اند که می توانید از طریق آنها پیش از اقدام از هزینه ها و چگونگی فریت بار مطلع شوید.


اگر شما هم قصد رزرو خدمات فریت بار را دارید، از شما دعوت می کنیم تا با شرکت باربری تهران تیک بار تماس بگیرید. بسته بندی و حمل بار و اثاثیه خود به هر یک از نقاط داخل و خارج از کشور را به ما بسپارید.