در مقاله های پیشین درمورد باربری و اتوبار نکات مفیدی جهت آشنایی و همچنین سهولت و بهبود امور اسباب کشی و حمل اثاثیه نوشتیم. از جمله کارهایی که جهت اسباب کشی به منزل جدید باید انجام دهید، نکات مهم قبل از اسباب کشی و همچنین وسایل و لوازم باربری

چه در تهران باشید و یا در شهرستان، و چه بخواهید که از خدمات یک شرکت باربری تهران و یا اتوبار تهران و چه بخواهید جهت حمل بار به شهرستان اقدام کنید و یا برعکس از شهرستان ها به تهران جهت انتقال و جابجایی اجناس و یا وسایل اقدام کنید، در هر صورت یک سری نکات اصولی و باید و نبایدهایی را مورد توجه قرار دهید تا در اسرع وقت و به بهترین وجه ممکن بتوانید از عهده این کار برآیید. می دانید که اسباب کشی و حمل بار کار چندان بی دردسر و آسانی نیست. 

در اینجا با توجه به اهمیت و حساسیت این موضوع، مواردی را برای شما یادآوری می کنیم تا بلکه با آگاهی و اطلاع از آنها بهتر بتوانید از عهده این امر بر آمده و در آخر پس از پایان کار بدون داشتن فشار روحی و استرس از آن بهره مند شوید: 


پیش از شروع  اسباب کشی:

باید در ابتدا بدنبال پیدا کردن یک شرکت مناسب باربری باشید که دارای خدماتی مناسب و کارکنانی دلسوز و حرفه ای باشد.
خود و خانواده تان را برای اسباب کشی آماده کنید و یک بازه زمانی مشخصی را برای این کار در نظر بگیرید.
به دقت از قبل به محل جدید (خانه یا آپارتمان جدید) رفته و سالم بودن و ایمنی تمام سیستم های آب، برق و غیره را بررسی کنید.
در صورتی که مکان جدید نیاز به تعمیراتی دارد، از چند روز قبل از اسباب کشی همه اینکار را به دقت انجام دهید بطوری که در روز اسباب کشی هیچ مشکلی در منزل جدید نباشد.
نظافت و تمیز کردن خانه جدید پیش از اسباب کشی را هم فراموش نکنید.
در صورت نیاز اقدام به سم پاشی و  از بین بردن حشرات پیش از اسباب کشی منزل جدید کنید. به خصوص اگر در نواحی گرم سکونت دارید و یا اسباب کشی در تابستان انجام می شود.
در صورت نیاز از دوستان، اقوام و افراد مورد اعتماد کمک بخواهید.
جعبه و کارتن اسباب کشی از نوع درجه یک جهت بسته بندی وسایل و اثاثیه، خریداری کرده و به تعداد کافی آماده داشته باشید.
در صورت نیاز سعی کنید از خدمات VIP شرکت های باربری استفاده کنید.
اگر محل جدید سکونت شما آپارتمانی است، ترجیحا با مدیر ساختمان و یا هیئت مدیره آنجا، از قبل هماهنگ کنید و زمان اسباب کشی را به آنها اطلاع دهید. به خصوص آپارتمان هایی که دارای طبقات متعدد و واحدهای زیادی هستند.
وسایل و لوازمی که در جعبه ها می گذارید را دسته بندی کنید و ترجیحا روی جعبه ها درشت (با خودکار یا ماژیک) بنویسید که چه چیزهایی درون آن بسته یا جعبه است.
هنگام باربری مواظب لوازم و اشیاء شکستنی باشید و آنها را کاملا جداگانه بسته بندی کرده، درون جعبه و کارتنهای حاوی آنها را با استفاده از فوم و مواد دیگر پر کنید و زمان حمل و جابجایی آنها به کارگران هم تاکید کنید که مواظب آنها باشند.
جارو برقی را آماده در جایی مشخص با خود به همراه ببرید - ترجیحا جدا از وسایل اصلی منزل - تا بعد از پایان اسباب کشی، به سرعت بتوانید از آن استفاده کرده و منزل جدیدتان را نظافت کنید.
مواد غذایی درون یخچال و فریز را خالی کنید و به محض استقرار در منزل جدید در صورت داشتن وقت کافی، داخل بدنه آنها را تمیز کنید. 
در هر شرایطی خونسردی خود را حفظ کنید حتی اگر خدای نکرده هنگام اسباب کشی، آسیبی به هریک از وسایل و یا دیوارهای منزل جدید وارد شد.
پس از بردن وسایل و لوازم به منزل جدید، لوازم و وسایل برقی (مانند یخچال فریزر، تلویزیون، لباسشویی، کامپیوتر و غیره) را به سرعت به برق وصل بزنید.
بعد از پایان اسباب کشی و جابجایی آماده نظافت آن مکان برای بار دوم باشید. چرا که در حین اسباب کشی و رفت و آمد شما و کارگران حمل بار، ممکن است کمی گرد و خاک به پا شده و یا کف زمین خانه کثیف شده باشد.
مثبت اندیش باشید و در هر مرحله به یاد داشته باشید که اسباب کشی بالاخره به پایان می رسد و شما در مکان جدید به آرامش خواهید رسید. 
پس از پایان کامل اسباب کشی، حداقل یکبار به منزل قبلی برگردید و به دقت چک کنید که چیزی از وسایل منزل و یا لوازم شخصی تان جا نگذاشته باشید. 
هنگام باربری کارگران اتوبار، در اطراف آنها باشید و مستقیما به کارشان نظارت کنید ولی در این کار افراط نکنید و سر راه آنها نایستید. به خصوص زمانی که لوازم سنگین منزل مانند یخچال و یا مبل را با خود حمل می کنند.