در بخش ها و مقالات گذشته گفتیم که یکی از مهم ترین ویژگی های یک شرکت مناسب در زمینه باربری تهران داشتن ماشین باربری مناسب است. شرکت های اتوبار تهران به خوبی از اهمیت این موضوع آگاه هستند و لذا تا حد امکان همیشه تلاش می کنند که خودروی مناسبی جهت حمل و جابجایی بار مشتریان برای اسباب کشی و حمل اثاثیه آنها به مقصد (محل سکونت جدید) بفرستند. 
یکی از این خودروهای باربری مناسب که دهه هاست در کشورمان در شهرها و روستاها جهت کاربردهای گوناگونی در این حیطه مورد استفاده قرار گرفته، خاور است. عنوان این خودرو در واقع نام فارسی کامیون های باری سری ال مرسدس بنز است که از سال 1959 تا 1995 در کشور آلمان تولید و عرضه می شدند و امروزه در بسیاری از شرکت های اتوبار تهران از آنها جهت اسباب کشی ویا حمل بار به شهرستان مورد استفاده قرار می گیرد. 
ناگفته نماند که در ایران به این خودروها، بنز مایلر هم می گفتند. این خودرو در ابتدا در جمهوری فدرال آلمان (آلمان غربی سابق) جهت مصارف مختلف باربری تجاری، صنعتی و ساختمانی مورد استفاده قرار گرفت ولی به مرور زمان با مشخص شدن توانایی های بالای این خودرو و همچنین کاربردهای فراوانش به همراه ایمنی و امکانات مناسب و کیفیت بالای موتور، روز به روز طرفداران بیشتری پیدا کرد و صادرات این کامیون ها به کشورهای مختلف جهان در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین آغاز شد. 
در زمان تولید، از لحاظ سنگین بودن این خودرو، دو نوع کلی از آن تولید و عرضه می شدند: مدلهای سنگین (مانند L337  ، L332B  و L334B  یا داشتن توانی در حدود 127 الی 132 کیلووات) که عمدتا در شهر گاگناو و مدلهای سبک تر و یا دارای وزن متوسط (L323، L327، با  110 اسب بخار قدرت و 81 کیلووات موتور دیزل ) نیز در بخش دیگر کارخانجات شرکت مرسدس بنز واقع در شهر مانهایم تولید و ساخته می شدند. از سال 1962 مدل L334C  با داشتن 19 تن وزن سنگین تر نسبت به سری قبلی خود نیز ساخته و عرضه شد تا اینکه در تابستان 1963 مدلی بهینه تر از لحاظ ساختار موتور و وزن ارائه و در بزارها به فروش رسید که تا امروز هم در سطح جهان مورد استفاده قرار می گیرد.
از سال 1964 شرکت مرسدس بنز نخستین موتورهای دیزلی از نوع "تزریق مستقیم" (Directed Engine) به نام  OM352 را ساخت و این نوع موتورها جایگزین موتورهایی شدند که پیشتر در این سری کامیون ها مورد استفاده قرار می گرفتند. 
این کامیون ها در خود آلمان تحت عنوان نام Kurzhauber  ( به معنای کلاه کوچک) شناخته میشد. در بسیاری از کشورهای عربی (به خصوص در شبه جزیره عربستان) از مدلهای مختلف این خودروها، به ویژه مدل "LS" در جاده های بیابانی و یا کوهپایه های استفاده های فراوانی صورت می گرفتند بطوری که در طول دهه های 1960 و 1970 عمدتا از این سری کامیون ها و یا کامیون های 953 Kenworth در جاده ها و یا مسیرهای شوسه در کشورهای عربی جهت حمل بار های مختلف (از جمله تجهیزات و دستگاه های اکتشاف نفت) استفاده میشد. در کشورمان نیز از همان سالهای ابتدایی ورود خاور به بازار خودروها، بسیاری از شرکت های باربری تهران که پی به توانایی ها و قدرت فراوان این نوع کامیون برده بودند، اقدام به خرید کامیون خاور و بکار گیری آنها جهت حمل بار و اثاثیه مشتریان شان کرده اند که این امر تا امروز ادامه دارد.
بیشتر مدلهای خاور که در خاورمیانه مورد استفاده قرار می گرفتند، رنگ نارنجی داشتن در صورتی که مدلهایی که در آفریقای شمالی فروش رفته بودند بیشتر به رنگ سبز داشتند. 
خاور یا بنز میلر، از سالها قبل در کشورمان توسط گروه ایران خودرو دیزل، در مدلهای 2624 ، 2628 و 1924 ساخته و عرضه می شده. البته در حال حاضر مدل 2628 دیگر تولید نمی شود.البته غیر از ایران این خودرو در کشورهای دیگری در جهان مانند برزیل نیز مونتاژ و به بازار عرضه شده است.