جابجایی اجسام سنگین در اسباب کشی یکی از مراحل مهم در هنگام اسباب کشی است. همکاران ما در شرکت باربری تهران تیک بار که شامل شعبات متعدد در سراسر کلان شهر تهران از جمله باربری شمال تهران، باربری غرب تهران، باربری شرق تهران، باربری مرکز تهران می باشد که با بهترین کیفیت بسته بندی اثاثیه منزل حمل بار و اثاث شما را انجام می دهند و یکی از موارد مهم و حساسی که این روزها چه در زمان اسباب کشی و حمل بار و چه در موارد دیگر اهمیت دارد نحوه جابجایی درست اجسام سنگین است. این کار باید کاملا درست انجام شود و با بی دقتی و عجله صورت نگیرد چون در این صورت ممکن است علاوه بر خسارت زدن به اشیاء سنگین، منجر به کمر درد، دیسک کمر و یا سایر دردهای عضلانی و یا آسیب های مشابه فیزیکی دیگر شود.بنابراین پیش از صحبت درباره روش های جابجایی اسباب کشی سنگین می بایست به این مسئله توجه کرد که انجام چنین فرآیند هایی را بر عهده شرکت های باربری تهران سپرد.


حمل اجسام سنگین در هنگام اسباب کشی توسط اشخاص

بررسی ها نشان داده که امروزه بسیاری از افرادی که در حین اسباب کشی و حمل بار و یا تغییر دکوراسیون منزل، اصول درست جابجایی این گونه وسایل را رعایت نمی کنند و توجه و دقت لازم به سلامتی خود ندارند، در بسیاری از اوقات متاسفانه دچار مشکلات و عوارض آن می شوند که مسلما برای آن ها پشیمانی و ضرر به همراه خواهد داشت.


تصور کنید هنگام اسباب کشی و حمل بار به شهرستان و یا در داخل تهران، می خواهید برخی از وسایل منزل مانند یخچال فریزر، ماشین لباسشویی، گاوصندوق، پیانو ، میزهای نهارخوری بزرگ و چند نفره و همچنین تخت خواب ها را جابجا کنید و سپس با استفاده از وانت بار و یا کامیون های شرکت های باربری تهران همچون اتوبار تیک بار آنها را به محل جدید ببرید. اینجا اهمیت وجود کارگر حمل بار مشخص می شود. چون این سئوال پیش می آید که در صورتی که خود فرد بخواهد بدون استفاده از خدمات باربری تهران (شامل خدمات اسباب کشی و یا خدمات بسته بندی اثاثیه منزل)، شخصا اقدام به این حمل آن ها کند، دچار هیچ مشکلی نمی شود؟ آیا صرفا بلند کردن سریع و بردن آن ها به درون خودروی حمل بار کار درستی است؟

باربری تهران


آسیب ها و خسارت های جسمی و مالی با حمل غیر اصولی اجسام

در صورت بی دقتی در این کار ممکن است همانطور که گفته شد، علاوه بر آسیب رساندن به بدن، منجر به آسیب های جدی در نواحی مختلف از جمله ستون فقرات، کمر، دست و شانه ها شود و عواقب جدی داشته باشد.همچنین ممکن است با بی دقتی منجر به آسیب دیدن دیوارها و یا خود آن اشیاء در هنگام حمل شان بشوید و سرانجام خسارت های جبران ناپذیری بر روی دست تان باقی بگذارید.


از این جهت برای جلوگیری از چنین اتفاقات و بروز چنین مشکلاتی، راهکارهایی را در اینجا معرفی می کنیم. از آنجایی که شرکت های باربری معتبر همچون اتوبار تهران تیک بار به رضایت و سلامتی مشتریانش اهمیت می دهد، لذا در این مقاله بهترین و موثرترین روش های جابجایی اجسام سنگین را بررسی می کنیم تا با عمل کردن به آن هنگام حمل چنین اشیاء و وسایلی با وزن زیاد، مشکلی برای شما پیش نیاید و در پایان از اسباب کشی خرسند و راضی باشید و در منزل جدید با کمال سلامت و شادی از زندگی در آن لذت ببرید:


راهکار های حمل اجسام سنگین

✔ حتما از خدمات شرکت های باربری تهران که معتبر هستند و در زمینه باربری (اتوبار) و حمل و نقل اثاثیه منزل کیفیت بالایی دارند استفاده کنید.

✔ به یاد داشته باشید که برای حمل و جابجایی بسیاری از اشیاء سنگین گاهی بیشتر یک یا دو نفر نیاز است. بنابراین به تنهایی به هیچ عنوان اقدام به انجام چنین کاری ننمایید.

✔ به هیچ وجه در هنگام اسباب کشی و حمل اجسام سنگین عجله نکنید.

✔ از قبل محل جدید (منزل جدیدی که قرار است به آنجا اسباب کشی کنید) را به دقت بررسی و محل دقیق قرار دادن اسباب و وسایل سنگین را مشخص کنید.

✔ ابتدا درب این وسایل باید بسته شوند و در صورت امکان محتویات درون آن ها خالی شوند تا سبک تر شوند و جابجایی آنها نیز ساده تر شود. این موارد جز مهم ترین نکاتی است که شرکت های باربری تهران پیش از جابجایی انجام می دهند.

✔ کار را به کاردان بسپارید و اجازه دهید تا کارگران حمل بار این کارها را برایتان انجام بدهند.شرکت های باربری تهران دارای مجرب ترین کارگران حمل بار می باشند.

✔ برای بلند کردن جعبه و یا کارتن های حاوی وسایل سنگین، یک دفعه عمل نکنید، بلکه به آرامی بر روی زمین بنشینید، جعبه یا کارتن را به آرامی بلند کرده و سپس خودتان هم به آرامی همراه با کارتن بلند شوید. سعی کنید طوری این کار را انجام دهید تا حداقل فشار به ستون فقرات و کمرتان وارد شود و بیشترین استفاده را از عضلات دست ببرید.

جابجایی اجسام سنگین در اسباب کشی

✔ وسایلی که تعداد و حجمشان زیاد است را در چند کارتن پخش کنید و سعی کنید طوری آن ها را بچینید که وزن جعبه ها تقریبا مشابه و یکسان باشد. این کار ممکن است زمان انجام اسباب کشی را افزایش دهد اما سبب عدم آسیب های جسمی و آسیب به وسایل خواهد شد.

✔ در میان کار جابجایی، حتما چند دقیقه به خود و اطرافیان تان استراحت دهید. کارگران حمل بار شرکت های باربری تهران هم با تمام قدرت و مهارتی که دارند در حین کار چند بار اقدام به استراحت می کنند.

✔ در بسیاری از کشورهای خارجی شرکت های باربری ، از وسایل کمکی مانند Hand Truck و یا سایر وسایل مشابه مانند پایه های چرخدار، استفاده می شود، در صورتی که به چنین وسایل کمکی دسترسی داشتید، در صورت امکان بهتر است از آنها کمک بگیرید و یا از شرکت های باربری تهران بخواهید چنین وسایلی را برای انجام اسباب کشی مهیا سازند.


جالب است که بدانید در برخی از کشورهای پیشرفته جهان، در حال حاضر، دانشمندان مشغول بررسی و تحقیق بر روی اسکلت های روباتیک مخصوصی هستند که افراد بتوانند با پوشیدن آن ها براحتی اقدام به حمل و جابجایی اجسام سنگین بدون وارد آمدن کوچک ترین فشار و یا ناراحتی به بدنشان شود. به این نوع ربات ها Robo Mate می گویند.


در پایان اگر قصد اسباب کشی و یا سایر خدمات باربری را دارید می توانید با کارشناسان ما در باربری تهران تیک بار تماس حاصل نمایید تا کلیه مراحل اسباب کشی را در کوتاه ترین زمان ممکن برای شما میسر سازند.