جابجایی میز بیلیارد در اسباب کشی یکی از چالش های مهم افرادی است که میز بیلیارد در خانه دارند و می خواهند با کمک خدمات شرکت های باربری تهران (اتوبار تهران)، از عهده آن بر آیند. این کار البته چندان ساده نیست و کاملا تخصصی بوده و افرادی که می خواهند آنرا انجام بدهند، باید در این کار تبحر و تجربه داشته باشند و بصورت چند نفره آنرا انجام دهند. 

میز بیلیارد و اسنوکر، امروزه جایگاه خاصی در مراکز تفریح و سرگرمی و شهربازی ها نزد جوانان علاقه مند دارد. حتما در فیلم های سینمایی بارها دیده اید که عده ای از جوانان، مشغول بازی بیلیارد یا اسنوکر هستند. اما آیا تا به حال به این مسئله فکر کرده اید که این میز سنگین و دراز سبز رنگ چگونه به آنجا حمل و در محل مورد نظر گذاشته شده؟ برای انتقال آن چند نفر و با کمک چه ابزارها و تجهیزاتی دست به کار شده اند؟ کدام شرکت های اتوبار تهران (مثلا باربری تهران تیک بار و غیره) می توانند چنین کاری را بی نقص و در حداقل زمان ممکن انجام دهند؟ در صورت وجود چنین میزهایی، هنگام استفاده از خدمات اسباب کشی، حمل آن جزئی از کار حمل اثاثیه منزل و شرکت خواهد بود و باید به همراه سایر لوازم محل کار، اداره یا منزل به مکان جدید انتقال داده شود.

از آنجایی که ما در شرکت اتوبار تهران تیک بار به این مسئله هم توجه کافی داریم، در اینجا مراحل نصب و جابجایی میز بیلیارد (یا میز اسنوکر) را برای شما به ترتیب شرح می دهیم تا هنگامی که قصد اسباب کشی و حمل اثاثیه به محل جدید و یا انتقال وسایل شرکت و یا محل کارتان به مکان دیگری را دارید، این مقوله برای شما موجب ابهام یا کوچکترین نگرانی و استرس نباشد:

درصورت نیاز می توانید این کار را به متخصصانن حرفه ای باربری تهران تیک بار بسپارید :

شعبه باربری غرب تهران : 44617724     شعبه باربری شمال تهران : 88101539    شعبه باربری شمال غرب تهران : 22116910

- در ابتدا این را بدانید که برای حرکت دادن میز بیلیارد/اسنوکر به چهار عدد پایه سیار (به انگلیسی: dolly) احتیاج دارید. این پایه ها مشابه پایه های دوربین های فیلمبرداری هستند که اگر دقت کرده باشید، با کمک این پایه ها، دوربین های فیلمبرداری توسط صویربردار و همکارش،  جابجا و حرکت داده می شود. از آنجا که معمولا میزهای بیلیارد 4 یا 6 پایه دارند، به همین تعداد "پایه متحرک" یا dolly احتیاج است تا هنگام جابجایی پایه های میز آسیب نبیند و با کشیده شدن بر روی سطح زمین خراش داده نشوند و همچنین اگر کفپوش آن مکان، پارکت چوبی یا لمینت است، آسیبی به کف وارد نشود.

- هنگام حرکت دادن میز به دلیل سنگین بودن آن باید دقت کنید. بهتر است این کار را از همان ابتدا به کارگران باربری بسپارید تا به آرامی آنرا از یک طرف بلند کنند، سپس با گذاشتن پایه های آن سمت بلند شده، آنها را به آرامی بر روی پایه های متحرک قرار دهند. و بعد همین کار را برای پایه های ضلع دیگر تکرار کنند.

(برای اینکه هنگام این بخش از کار به کمر و ستون فقرات آسیبی وارد نشود، بهتر است هر یک از کارگران یک پایه را بلند کنند)


جابجایی میز بیلیارد   حمل میز بیلیارد


- دقت کنید که پایه های متحرک دقیقا بطور درست بر روی پایه های متحرک، سفت شوند تا موقع حرکت دادن میز، پایه های آن سر نخورند و از روی این dolly ها جدا نشوند. همچنین دقت کنید که جهت قرار گیری این پایه های متحرک، همه به یک سمت و در امتداد بدنه مستطیلی شکل میز بیلیارد باشند.

- پیش از حرکت دادن میز بر روی این پایه های متحرک، وسایل و اجسامی که سر را هستند را بردارید و اگر احیانا در مسیر پستی و بلندی وجود دارد، حواستان به آن باشد.

- حواستان باشد که در اسباب کشی، هنگام حرکت دادن این نوع میزها بدلیل وزن سنگین شان، ممکن است سرعت حرکت شان بر روی سطوح شیبدار ناگهان زیاد شود. به همین دلیل این نکته اهمیت دارد که حتما طوری افراد کنار هر ضلع آن بایستند که در صورت بروز چنین اتفاقی بتوانند براحتی آنرا کنترل و مجددا در مسیر صحیح جابجایی آن قرار دهند.


حمل میز بیلیارد   جابجایی و حمل میز بیلیارد


همچنین برای انتقال و جدا سازی قطعات و بخش های مختلف بدنه میز بیلیارد، این مراحل را به ترتیب باید انجام دهید:

- در ابتدا هر یک از شش حفره که توپ های رنگی بیلیارد، هنگام بازی به درون آنها می افتند را با کمک ابزارهای مخصوص جدا کرده و جهت این کار با کمک آچار، بندهای فلزی متصل کننده این حفره های پارچه ای را یک به یک جدا می کنیم و سپس آنها را بیرون می کشیم.

- با کمک آچارهای مخصوص جداسازی قطعات چوبی، لبه های چوبی روی میز بیلیارد را یکی یکی جدا کنید.


جابجایی و حمل میز بیلیارد   جابجایی میز بیلیارد


- حال لایه سبز رنگ پوشش بیرونی میز باید برداشته شود. برای این کار با کمک پیچ گوشتی یا حتی دریل می توانید پیچ های متصل کننده پوشش سبز رنگ از روی بدنه میز را جدا کرده و باز به همین ترتیب قطعات دیگر از جمله پایه ها را از لایه میانی میز جدا و هر تکه را به دقت از بقیه جدا کنید.


حمل میز بیلیارد   جابجایی میز بیلیارد


- این قطعات را حال پس از جداسازی دقیق، می توانید بر روی وانت بار و یا سایر ماشین های باربری سوار کرده و به محل جدید حمل کنید.


حمل میز بیلیارد با وانت بار  جابجایی میز بیلیارد


در پایان با افتخار اعلام می کنیم که شرکت باربری تهران تیک بار با تمام توان، با استفاده از بهترین نیروها و تجهیزات جهت ارائه بهترین خدمات باربری و حمل اثاثیه و اسباب شما، در خدمت شماست.