خدمات بسته بندی یکی از اجزای مهم خدمات اسباب کشی یک شرکت باربری تهران به شمار می رود. مسلما کسانی که قصد اسباب کشی و جابجایی به محل جدید را دارند، دوست دارند که پس از پایان استفاده از خدمات باربری و حمل و نقل اثاثیه منزل، همه چیز کاملا صحیح و سالم و بدون کم و کاستی به مقصد رسانده شده و در محل جدید گذاشته شود. 
شاید بتوان گفت که بسته بندی وسایل و لوازم منزل، پیش از شروع اسباب کشی با استفاده از خدمات شرکت های اتوبار تهران، می تواند یکی از مراحل پر استرس باشد. البته با کمک کارگران حمل بار شرکت های باربری تهران، این مسئله تا حد زیادی برطرف می شود و اینکار به آسانی معمولا صورت می گیرد. اما چرا افرادی که می خواهند از چند روز قبل از اسباب کشی، خودشان تا جای ممکن، بخش عمده ای از وسایل را بسته بندی کنند، دچار سردرگمی و یا استرس می شوند؟ 

هنگام اسباب کشی چه چیزهایی را اول باید بسته بندی کرد

در این شرایط اگر می خواهید بسته بندی را خودتان انجام بدهید، سئوالی که شاید بهتر باشد از خود بپرسید این است که پیش از  اسباب کشی چه چیزهایی را زودتر بسته بندی کنید؟ البته ممکن است جواب مشخصی هم به این سئوال وجود نداشته باشد و این کار کمی گیج کننده باشد. بنابراین در اینجا مواردی که در این مسئله دخیل هستند را جهت آشنایی هر چه بیشتر شما، معرفی می کنیم:

- چه کارهایی را قبل از اینکه اولین وسایل را بسته بندی کنید، باید انجام دهید:
آیا آماده شروع بسته بندی وسایل و لوازم تان پیش از آغاز حمل بار توسط پرسنل شرکت های باربری تهران، هستید؟ شاید در وهله اول، بنظر برسد که کاری است فیزیکی و کمی هم وقت گیر اما به یاد داشته باشید که این مراحل را باید جهت انجام آن به بهترین نحو ممکن، یکی پس از دیگری به نوبت انجام دهید:
اینکه بدانید کدام وسایل را زودتر از بقیه می خواهید بسته بندی کنید، ضروری است اما نکته مهم این است که آیا برای این کار وسایل و لوازم تان را دسته بندی کرده اید؟ 

- از وسایل و لوازم، فهرست سازی کنید:
اینکه بدون دسته بندی و هیچ مقدمه ای، بطور ناگهانی اقدام به بسته بندی تمام وسایل کنید اشتباه بزرگی است. حتی ممکن است این کار موجب آسیب وارد شدن و یا گم شدن برخی از اقلام شود. بهتر است قلم و کاغذ به دست بگیرید و اتاق به اتاق خانه بگردید و فهرستی از وسایلی که می خواهید بسته بندی و جابجا کنید را بنویسید. این فهرست تا پیش از رسیدن روز اسباب کشی با استفاده از امکانات شرکت های باربری تهران، می تواند برای شما بسیار مفید باشد. این کار بسیار مهم است و به آماده سازی خانه پیش از اسباب کشی کمک می کند، خصوص اگر خانه شما شلوغ است و یا فرد فراموشکاری هستید. 
مسلما اینکه چیزهایی که در طول سالها خریداری و در خانه گذاشته و یا انبار کرده اید را بخواهید نامشان را در یک لیست قرار دهید، چندان پردرسر و پرزحمت نیست. به خصوص اگر بتوانید به سرعت اینکار را انجام داده و یا از کمک و مشورت سایر اعضای خانواده بهره مند شوید. 
هنگامی که مشغول ایجاد فهرست مورد نظرتان هستید، حتی نوشتن یادداشت ها و نکات مهم درباره آنها به شما و دیگران کمک خواهد کرد که بدانید با هر وسیله دقیقا چه کنید و در خانه جدید آنها را در کجا قرار دهید. به خصوص مبلمان و لوازمی از این دست که هم بسته بندی و هم انتقال آنها به محل جدید توسط کارگران باربری تهران، حساس و مهم است. 

- تعداد وسایلی که می خواهید به خانه جدید ببرید را تا حد امکان، کاهش دهید:
زمانی که از تعداد وسایل منزل کاملا مطلع شدید، مرحله بعدی این است که تا حد امکان تعداد آنها را کاهش دهید. بیایید روراست باشیم، امروزه هر یک از ما وسایل و اشیائی در خانه هایمان داریم که بسیاری از آنها صرفا تجملاتی و یا اضافی هستند. از روزنامه و مجلات قدیمی گرفته تا برخی مواد غذایی که مدتهاست درون یخچال و فریزر قرار دارند. همچنین برخی لوازم قدیمی که دیگر به درد شما و یا اعضای خانواده نمی خورند (مثلا لباس هایی که برای شما کوچک و یا بزرگ هستند) 
بنابراین هنگام تهیه لیست از دارایی ها، حتما به این نکته توجه کنید که فقط آن لوازمی را دسته بندی کنید که در آینده می خواهید در زمان انتقال آنها با استفاده از خدمات یک شرکت باربری و اتوبار تهران، به مکان جدید منتقل کنید. انجام دادن اینکار باعث می شود که اسباب کشی موفق تری داشته باشید:

- هزینه اسباب کشی و باربری: 
 در زمینه قیمت و هزینه باربری تهران، یکی از نکات مهم این است که هر چه بیشتر در بردن وسایل به محل جدید صرفه جویی کنید، مسلما هزینه اسباب کشی شما کمتر خواهد شد. برای مثال فرض کنید که از یکی از شرکت های اتوبار تهران خواسته اید که برای اسباب کشی شما کامیون بفرستد. مسلما ارسال کامیون هزینه بیشتری را بر دوش شما می گذارد تا ارسال وانت نیسان. انتخاب ماشین حمل بار و باربری، به عوامل متعددی وابسته است به خصوص حجم و تعداد بارهایی که قرار است بسته بندی و سپس جابجا شوند. مسلما هر چه تعداد وسایل بیشتر باشد، نیاز به خودروی بزرگ تری هم هست و شرکت های باربری تهران این مسئله را در نظر می گیرند و برای شما ماشین باربری بزرگ تری را می فرستند. بنابراین به این نکته توجه داشته باشید که هر چه بار و اثاثیه شما سبک تر و کمتر باشد، هزینه اسباب کشی نیز کمتر است. 

- زمان اسباب کشی:
طبیعتا منطق حکم می کند که هر چه تعداد اسباب و اثاثیه کمتر باشد، زمان کمتری هم جهت جابجایی و حمل بار (توسط شرکت های باربری تهران) صرف خواهد شد. این نکته برای بسیاری از افراد و خانواده ها، به ویژه کسانی که بسیار گرفتار هستند، مهم است. مسلما نباید وقت گرانبهای خود را صرف بسته بندی و گذاشتن آن دسته از لوازم خود در جعبه و کارتن اسباب کشی کنید که به درد شما نمی خورند و نگه داشتن آنها صرفا موجب تلف شدن فضا در خانه و بطور کل موجب زحمت است. 

بسته بندی در اسباب کشی
همچنین دقت داشته باشید که پیش از شروع به بسته بندی وسایل و اثاثیه منزل جهت انتقال توسط پرسنل شرکت های اتوبار تهران، تمام ابزارها و وسایل لازم جهت این کار را در دست داشته باشید. لوازمی مانند جعبه و کارتن به تعداد کافی، چسب های نواری، قیچی، برچسب و ماژیک یا خودکار (جهت نوشتن محتویات درون هر بسته) 
برای بسته بندی وسایل از کدام اتاق شروع کنیم؟

برای پاسخ به این سئوال نیز باید موارد زیر را در نظر بگیرید:
- اتاقی که کمتر مورد استفاده قرار می گیرد: در چنین اتاقی اگر بسته بندی وسایل درون آن را انجام دهید، مسلما خللی در زندگی روزمره شما بوجود نخواهد آمد. زمانی که با چنین دیدگاهی آرام آرام شروع به جمع آوری و سپس بسته بندی بار و وسایل خود کنید، براحتی می توانید از پس این کار برآیید. در این صورت به هیچ وجه، بسته بندی اثاثیه و لوازم کاری سخت و طاقت فرسا نخواهد بود. ضمنا این را به یاد داشته باشید که آخرین چیزی که جمع آوری می کنید، تخت خواب ها باشند. خوابیدن روی زمین در کنار وسایل در هنگام اسباب و اثاث کشی، خستگی و زحمت شما را دوچندان می کند و در روز موعود که باید با انرژی تمام هنگام رسیدن کارگران شرکت باربری تهران به منزل تان، آماده باشید در عوض ممکن است خسته و کم انرژی ظاهر شوید که این مسئله اصلا خوب نیست. 

 از سخت ترین اتاق ها شروع کنید:

بعضی اتاق ها، کار جمع آوری اسباب و اثاثیه آنها قدری سخت و دشوار است. به این منظور تا خسته نشده اید و انرژی شما در مراحل اسباب کشی تلف نشده، سعی کنید از اتاق هایی که کار سخت تری در آنها پیشرو دارید، شروع کنید. سعی کنید مرحله به مرحله به طرف راحت ترین اتاق ها بروید تا هر چه در زمان بسته بندی، بیشتر جلو می روید کار شما ساده تر شود. به این ترتیب فشار کمتری هم به اعضای خانواده وارد شده و کار در هر مرحله دلپذیرتر و آسان تر می شود. 
برای مثال بسته بندی لوستر، یکی از کارهایی است که چندان راحت نیست و کار هر کسی هم نیست. بنابراین در اوایل کار سعی کنید چنین کارهای سخت و زمان بری را که نیاز به دقت و مراقبت بیشتری دارند را انجام دهید. همچنین جمع آوری شکستنی ها از جمله بشقاب ها، ظروف و لیوان ها کار سخت تر و زمان برتری است نسبت به جمع آوری کتاب و یا بالش و متکای اتاق خواب.