بسته بندی لوازم منزل برای جابجای اولین و یکی از مهمترین اقدامات می باشد، چرا که :

✔ اگر بسته بندی اثاثیه به درستی انجام شود باعث راحتی جابجایی و به تبع افزایش سرعت انتقال لوازم می شود.

✔ در صورتی که بسته بندی لوازم درست باشد هیچ آسیبی به آنها در حین جابجایی وارد نمی شود.

✔ انتخاب بسته بندی درست باعث کاهش فضای اشغالی وسایل و در نتیجه جاگیری راحت آنها در ماشین حمل می شود.

✔ بسته بندی درست اثاثیه منزل باعث جلوگیری از سردرگمی در زمان باز کردن آنها نیز می شود.


استفاده از کارتن های مخصوص بسته بندی یکی از نکاتیست که در زمان اسباب کشی توصیه می شود، مخصوصا برای بسته بندی و جابجایی لوازمی مانند اشیاء گران قیمت یا وسایل شکستنی؛ همچنین استفاده از کارتن اسباب کشی در جابجایی هایی که مسافت حمل و نقل در آنها طولانی باشد بیشتر تاکید می شود.


انواع کارتن های مخصوص بسته بندی

جعبه ها و کارتن های بسته بندی دارای تنوع بسیاری در چند بخش مختلف هستند، به عنوان مثال از نظر جنس، سایز و نوع لوازم برای بسته بندی. کارتن ها دارای جنس های مختلف با ضخامت های مختلف هستند که هر کدام از آنها ممکن است توسط مواد اولیه ایرانی یا خارجی تهیه شده باشد. برای بسته بندی اثاثیه منزل به صورت شخصی از کارتن های موجود استفاده می شود، یا به سایز و نوع کارتن توجه نمی شود که گاهی مشکلی هم ایجاد نمی کند، اما اگر میخواهید لوازم سنگین، شکستنی، بزرگ یا بسیار کوچک را بسته بندی کنید، بهترین کار استفاده از کارتن های مناسب برای هر کدام است. برخی کارتن ها بزرگ اما با ضخامت کم هستند که مناسب لوازم حجیم و سبک می باشند و برخی کوچک تر اما بسیار مقاوم که برای بسته بندی وسایل سنگین مثل کتاب یا ظروف شکستنی می باشند.

کارتن بسته بندی اثاثیه


علاوه بر نوع کارتن، نحوه چیدن لوازم در آن، پر کردن جاهای خالی آن، قرار دادن پارچه یا پلاستیک های حباب دار بین وسایل، پیچیدن لوازم شکستنی با روزنامه، فوم یا پارچه و مواردی از این دست در محافظت از لوازم شما نقش دارند. با توجه به شرایط حال حاضر و برای رعایت نکات بهداشتی و همچنین برای جلوگیری از احتمال پارگی کارتن های قدیمی، توصیه می شود از کارتن های جدید و با جنس خوب استفاده کنید. در هنگام خرید کارتن برای بسته بندی، سوال از فروشنده در خصوص جنس کارتن و تناسب آن برای انواع وسایل می تواند در بسته بندی بسیار موثر باشد.


کارتن های مخصوص بسته بندی چگونه از لوازم شما محافظت می کنند؟

در گذشته خرید کارتن مخصوص اسباب کشی مرسوم نبوده و اکثر مردم از فروشگاه های محل چند کارتن کهنه و دست دو تهیه میکردند، اما امروزه با توجه به افزایش لوازم منزل از جمله لوازم تزئینی و شکستنی، تهیه کارتن های مخصوص بسته بندی جزء ملزومات اولیه و اصول اسباب کشی شده است. این نوع کارتن ها برای کاربردهای مختلف با ویژگی های متفاوتی ساخته می شوند، همانطور که گفته شد برخی مناسب لوازم شکستنی یا ظریف و برخی مناسب لوازم حجیم می باشند. کارتن های مخصوص بسته بندی برای اسباب کشی علاوه بر ابعاد مختلف در ضخامت های مختلفی نیز وجود دارند، که بهترین گزینه برای ایمنی لوازم، کارتن های 3 لایه و 5 لایه هستند. بسته بندی اصولی اثاثیه منزل برای جابجایی باعث نظم بخشیدن به کار و افزایش سرعت می شود اما علاوه بر این کارتن های مخصوص بسته بندی از لوازم شما محافظت می کنند.


شرکت های مختلفی اقدام به تولید کارتن های مخصوص بسته بندی لوازم می کنند، در بسته بندی وسایلی مانند تلویزیون، یخچال یا سایر لوازم سنگین و گران قیمت علاوه بر کارتن های مخصوص، از فوم یا یونولیت نیز برای محافظت بیشتر استفاده می شود. کارتن های مخصوص بسته بندی هر گروه از وسیله ها با توجه به اندازه، حجم، میزان تحمل فشار و گاهی قیمت آنها تولید میشوند و مهمترین هدف آنها محافظت از صدمه به لوازم می باشد. بسته بندی لوازم ارزشمند و شکستنی با کارتن های غیراستاندارد، در حین جابجایی به وسایل آسیب‌های می رساند و علاوه بر ضرر مالی، باعث تاخیر در حمل و نقل و احتمالا آسیب به اشخاص می شود.


کارتن های مخصوص بسته بندی با مقاومت بالا طراحی شده و از وارد شدن خط و خراش، فشار و ضربه به لوازم داخل جلوگیری میکند؛ همچنین معمولا این کارتن ها باعث تاخیر در ورود آب و رطوبت به داخل شده و در برابر حرارت و گرما نیز تا حدودی مقاوم می باشند. با توجه به شرایط کنونی و شیوع ویروس کرونا در کشور، استفاده از کارتن های قدیمی و کهنه به هیچ وجه توصیه نمی شود، کارتن های مخصوص اسباب کشی هیچ آلودگی ندارند و با خیال راحت می توان هر وسیله ای را در آنها بسته بندی کرد. مزیت دیگر استفاده از کارتن های بسته بندی، امکان جای گیری هر گروه از وسیله ها در کارتن مخصوص به خود و دسته بندی لوازم بر اساس نوع آنها (میزان تحمل فشار، سایز و ...) می باشد.


امروزه شرکت های باربری و اتوبار های با انجام خدمات بسته بندی می توانند خیال شما را در این باره راحت نمایند. باربری تیک بار به عنوان یکی از بزرگترین شرکت های باربری تهران آماده ارائه خدمات بسته بندی اثاثیه منزل یا شرکت شما در کوتاه ترین زمان و با بهترین و امن ترین روش ها می باشد.