در دنیای امروز اسباب کشی و حمل بار منازل به دلیل افزایش لوازم زندگی و تغییر شرایط خانه ها کاری دشوار است و به صورت شخصی امکان پذیر نمی باشد. به همین دلیل تعداد شرکت های باربری به خصوص در شهرهای بزرگی مانند تهران افزایش یافته که علاوه بر حمل بار خدمات متنوع دیگری را ارائه می کنند. شرکت های معتبر باربری تهران خدمات بسته بندی و حمل اثاثیه، حمل با انواع خودروهای باربری، حمل بار به شهرستان و... را با کیفیت بالا در شعبات مختلف خود در سطح شهر ارائه می کنند. این مجموعه ها علاوه بر خدمات رسانی در داخل شهر، بارهای مشتریان را به شهرهای دیگر و حتی خارج از کشور نیز حمل می کنند.


انتخاب یک اتوبار خوب به عوامل مختلفی همچون سابقه، مشاوره با دقت، داشتن شعبات مختلف، تجهیز به لوازم روز بسته بندی اثاثیه و باربری، ارائه انواع خودرو باربری، در اختیار داشتن کارگران حرفه ای و آموزش دیده، دریافت نرخ بر اساس تعرفه اتحادیه و داشتن مجوزهای مورد نیاز بستگی دارد.


یکی از نکات پر اهمیت در شرکت های باربری تهران ارائه اصولی خدمات جابجایی اثاثیه با استفاده از خودروهای باربری می باشد. این موضوع برای حمل بار به شهرستان نیز اهمیت بیشتری هم پیدا می کند. در این مقابه قصد داریم به بررسی انواع خودروهای باربری بپردازیم.


انواع خودروهای باربری

خودروی باربری یکی از مهم ترین بخش پروسه اسباب کشی می باشند. زیرا یک شخص می تواند بسته بندی اثاثیه منزل و اداره یا جابجایی بار تا ماشین را به صورت شخصی انجام دهد. اما امکان حمل بار به منزل جدید و یا حمل بار به شهرستان با ماشین های غیر از خودروهای باربری وجود ندارد. هرچه مسافت مورد نظر جهت جابجایی بیشتر باشد، ویژگی های خودرو، سلامت و نظافت آن اهمیت بیشتری پیدا می کند. به خصوص در مورد حمل بار به شهرستان. عموما حمل بار به شهرستان با خاور و کامیون انجام می شود اما در مواقعی که حجم بار کم باشد می توان از خودروهایی نظیر وانت نیسان نیز استفاده کرد.

حمل بار به شهرستان با خاور و کامیون


شرکت های باربری تهران سعی در استفاده از انواع خودروهای باربری در سایزهای مختلف و به دو صورت سرپوشیده و سرباز دارند که نیازهای مشتری را با توجه به اندازه اثاثیه و شرایط آب و هوا در فصول مختلف برآورده می کنند. به طور کلی سه سایز خودروی باربری وجود دارد که با توجه به میزان بار متقاضی بکار گرفته می شود: خودروهای سبک باری، خودروهای نیمه سنگین و خودروهای سنگین. بر همین اساس از خودروهای سبک و نیمه سنگین بیشتر برای باربری تهران استفاده می شود و برای حمل بار به شهرستان اغلب از خودروهای نیمه سنگین و یا سنگین.


عوامل تعیین کننده در انتخاب خودروهای باربری

هر نوع از این ماشین های باربری بر اساس عواملی چون تعداد و حجم جعبه ها، تعداد خودروهای درخواستی و فاصله مبدا و مقصد انتخاب می شوند. معمولا جهت حمل و نقل اثاثیه منزل در باربری تهران بیشتر از خودروهای نوع دوم که شامل انواع کامیونت، کامیون و خاور هستند استفاده می شود و در صورتی که اثاثیه بسیار کم باشد (مانند لوازم شرکتی) خودروهای نوع اول که شامل وانت و نیسان هستند، بکار گرفته می شوند. حمل بار به شهرستان با وانت نیز یکی دیگر از روش های باربری می باشد که بنا به نظر مشتریان می توانند خودروهای مسقف و یا غیر مسقف را انتخاب نمایند.


برای حمل بار به شهرستان خودروهای مسقف گزینه مناسب تری هستند زیرا احتمال تغییر شرایط آب و هوایی و بارش در مسافت های طولانی زیاد بوده و ممکن است بروز این اتفاق سبب آسیب به اسباب و اثاثیه شود. اما حمل بار به شهرستان با خاور و کامیون یکی از امن ترین روش های حمل بار به شهرستان می باشد که افراد با انتخاب این نوع از خودروها از شرکت های باربری تهران می توانند با خیال راحت اقدام به جابجایی اثاثیه خود نمایند.


تریلی ها خودروهای باربری نوع سوم را تشکیل می دهند که برای حمل لوازم بزرگ مانند خودروها یا لوازم صادراتی استفاده می شوند. همانطور که گفته شد برای جلوگیری از ورود رطوبت با توجه به احتمال بارش هر کدام از خودروهای باربری می توانند مسقف باشد و یا با توجه به ارتفاع لوازم روباز باشد. لازم به ذکر است انتخاب تریلی برای حمل بار به شهرستان مختص جاده هایی است که مجوز عبور و مرور این نوع از ماشین های سنگین در آن وجود داشته باشد.


انتخاب خودروی باربری برای حمل بار به شهرستان

در باربری تهران تکلیف برای انتخاب نوع خودرو باربری تا حدود زیادی مشخص است و عموما از وانت نیسان یا خاور این کار امکان پذیر است. اما برای حمل بار به شهرستان می بایست خوروهای بزرگتر و مجهزتری انتخاب گردد تا سلامت اسباب و اثاثیه تضمین گردد.


در زمان جابجایی، انتخاب خودروی حمل بار اهمیت بسیاری در صرفه جویی در هزینه و افزایش سرعت اسباب کشی دارد. همانطور که گفته شد برای بسته بندی و حمل اثاثیه و لوازم منزل و شرکت به صورت درون شهری و بین شهری از انواع خودروهای سبک و نیمه سنگین استفاده می شود. این مسئولیت بر عهده شرکت های باربری تهران می باشد تا با مشاوره دقیق و حتی گاهی بررسی حضوری لوازم مشتری، بهترین گزینه را برای انتخاب ماشین باربری به او بدهد. نکاتی که باید در زمان انتخاب ماشین حمل بار در نظر گرفته شوند عبارتند از:

✔ حجم، اندازه و نوع لوازم

✔ فاصله حمل بار

✔ ساعت حمل بار

✔ نوع جاده بین مبدا و مقصد برای حمل بار به شهرستان

✔ وضعیت آب و هوا در زمان اسباب کشی


معمولا در اسباب کشی های شهری از ماشین های حمل بار ایسوزو و خاور بنز و در صورتی که اثاثیه کم باشد از وانت بار نیسان که ماشینی قدرتمند است استفاده می شود. همچنین حمل بار به شهرستان با خاور و کامیون و یا تریلی توسط شرکت های باربری تهران انجام می شود. استفاده از تریلی برای مشتریانی مناسب می باشد که قصد حمل بار به شهرستان در ابعاد و اندازه های بزرگ را دارند. به طور مثال برای جابجایی لوازم شرکت های تولیدی شرکت ها به سایر شهرستان ها در ابعاد و حجم زیاد از تریلی می توان استفاده نمود.

خودرو حمل بار به شهرستان


رانندگان خودروهای باربری

به جز خودروهای باربری، رانندگان این ماشین ها نیز باید دارای شرایطی باشند تا بتوانند حمل بارها را به سلامت به اتمام برسانند. مجموعه های معتبر باربری تهران از رانندگانی استفاده می کنند که علاوه بر رانندگی ایمن، به تمام مسیرهای اصلی و فرعی منطقه کاری خود تسلط داشته باشند. متقاضیان اسباب کشی نیز باید پس از بررسی سایر شرایط اتوبار انتخابی از مهارت راننده و اخلاق او مطمئن شوند، مخصوصا اگر قصد حمل بار به شهرستان را دارند. رانندگان انواع خودروهای حمل بار باید گواهینامه مربوطه را کسب کرده و در زمینه بستن اتصالات و باربندها نیز مهارت داشته باشند. این موضوع در حمل بار به شهرستان با خاور و کامیون نیز اهمیت بیشتری دارد.


پس از اتمام بسته بندی و پیش از اقدام به حمل بار توسط کارگران، راننده باید تمامی لوازم را مشاهده و بررسی کند تا نحوه بارگیری و چیدن آنها را مشخص کند. هر کارتن یا وسیله ای که توسط کارگران تا پای ماشین آورده می شود باید توسط راننده یا کمک او به دقت چیده شود به طوری که به هیچکدام از لوازم فشار و آسیبی وارد نشود.


سپردن هر کدام از مراحل فرایند اسباب کشی به یک مجموعه باربری معتبر می تواند علاوه بر کاهش استرس و فشار جسمی بر افراد، باعث صرفه جویی در زمان نیز شود. شرکت باربری تهران تیک بار یکی از مجموعه های شناخته شده و معتبر در زمینه بسته بندی و اسباب کشی می باشد که می توان صحت این موضوع را از سابقه، تعدد شعبات در سطح شهر، بهترین کارگران حمل بار، ارائه بیمه نامه باربری، در اختیار داشتن انواع خودروهای باربری و حمل بار به شهرستان یا کشورهای دیگر اثبات کرد. در مجموعه تیک بار تمام خودروهای باربری به صورت دوره ای از نظر سلامت فنی بررسی شده و پس از هر اسباب کشی تمام فضای داخلی آن ضدعفونی می شود. رانندگان این مجموعه نیز با مهارت و سابقه طولانی در این زمینه فعالیت داشته و آموزش دیده اند و همچنین با دقت و صبر بسیار خود سعی در جلب رضایت مشتری دارند.


در پایان اگر قصد بسته بندی و حمل اثاثیه خود و همچنین استفاده از خدمات حمل بار به شهرستان را داشته باشید، شرکت باربری تهران تیک بار آماده ارائه خدمات با بالاترین کیفیت به شما عزیزان می باشد.