برای تجربه یک اسباب کشی آسان، نیاز به کسب اطلاعات و برنامه ریزی برای صحیح انجام دادن روال کارها خواهید بود. بسیاری از مراحل اسباب کشی را می توان به یک شرکت باربری معتبر و باتجربه سپرد که در ازای دریافت هزینه مناسب، علاوه بر کاهش استرس و فشار جسمی، باعث صرفه جویی در زمان نیز خواهد شد. شرکت های باربری تهران با در اختیار داشتن کارگران و پرسنل آموزش دیده در تمام امور از بسته بندی صحیح اثاثیه با لوازم حرفه ای تا حمل بار و انتقال به خانه جدید را بر عهده میگیرند. اما در کنار تمام این کارها، بخش هایی از اسباب کشی هستند که بهتر است به صورت شخصی انجام شوند و به مراحل آماده سازی لوازم برای بسته بندی و خانه جدید پیش از اسباب کشی مربوط می شوند. برای بسته بندی لوازم منزل باید تصمیم بگیرید کدام لوازم را می خواهید به خانه جدید ببرید و کدام گروه از اثاثیه دور ریخته شوند یا در انبار قرار گیرند. همچنین کارهایی مانند نظافت لوازم پیش از بسته بندی و آماده کردن خانه جدید نیز باید توسط خودتان انجام شود.


آماده کردن خانه پیش از اسباب کشی

آمادگی و تمیز کردن خانه جدید چند روز قبل از اسباب کشی بسیار مهم است، چرا که با اینکار از سردرگمی و خستگی در روز اسباب کشی جلوگیری خواهید کرد. آمادگی خانه شامل چک کردن سلامت تمام سیم ها، لامپ ها و پریزها، لوله ها و شیرهای آب، نداشتن درز لای پنجره و درها خالی کردن انبار و بررسی درست کار کردن کولر و پکیج می باشد. پس از این مراحل نوبت به تمیز کردن خانه می رسد که در ابتدا باید آشغال ها و لوازم اضافه بیرون برده شوند و سپس جاروکشی و ضدعفونی کردن کف خانه و در انتها نیز دستمال کشی تمامی قسمت ها انجام شود. تمیز کردن آشپزخانه نیز باید به دقت به جزئیات مانند قسمت های داخلی و بیرونی کابینت ها انجام شود، چرا که لوازمی که قرار است در این بخش از خانه چیده شوند کوچک و شکستنی هستند و بهتر است پس از خارج کردن از کارتن ها در جای خود قرار گیرند. همچنین لوازم بزرگی مانند یخچال یا ماشین لباسشویی و ظرفشویی نیز به دلیل وزن زیاد به راحتی قابل جابجایی نیستند و باید پیش از قرار گیری در جای تعیین شده، زیر آنها به خوبی تمیز شود.

نکات قبل از اسباب کشی


بهترین روش پاک کردن شیشه ها

اهمیت تمیزی شیشه ها در بخشیدن زیبایی به خانه و همچنین افزایش طول عمر شیشه ها نمایان می شود، زیرا آلودگی مداوم شیشه ها باعث فرسودگی آنها خواهد شد. اهمیت این تمیزی زمانی که قصد آماده سازی خانه پیش از اسباب کشی به را دارید بیشتر شده و جلوه ای زیبا و تمیز به خانه می بخشد؛ البته انجام درست آن نیاز به صرف زمان و حوصله دارد. برای پاک کردن شیشه ها در ابتدا باید توسط یک دستمال نرم گرد و خاک روی آنها را برداشته و سپس با استفاده از پاک کننده مخصوص شیشه، دستمال یا اسفنج و روزنامه آن را کاملاً تمیز کنید. شیشه شوهای موجود در بازار انتخاب خوبی برای پاک کردن شیشه ها هستند که علاوه بر تمیزی بوی خوبی نیز به همراه دارند. البته برای تمیز کردن قسمت بیرونی پنجره ها به دلیل قرارگیری در معرض انواع آلودگی تمیزکننده قوی تری لازم است؛ در خانه های ویلایی امکان استفاده از پودرهای شستشو برای این قسمت ها فراهم است و نتیجه بهتری خواهد داشت. علاوه بر دستمال های ظریف می توانید از روزنامه، ابر یا اسفنج نیز برای شستشوی شیشه ها استفاده کنید که روزنامه ها با خاصیت شفافیتی که به شیشه ها می دهند برای خشک کردن گزینه بسیار مناسبی هستند.


در مواردی که شیشه ها لکه فراوان دارند می توانید از محلول سرکه یا آب لیمو استفاده کنید که هم باعث تمیز شدن و میکروب زدایی شیشه ها و هم رفع بوی بد آنها می شوند. البته بعد از استفاده از این محلول ها روی شیشه باید بلافاصله شیشه را توسط پارچه بدون پرز یا دستمال میکروفایبر خشک و تمیز کنید. روش دیگر پاک کردن شیشه ها استفاده از بخارشوهای خانگی هستند، این گزینه به دلیل استفاده نکردن از مواد شیمیایی و عدم آسیب به پوست یا جلوگیری از حساسیت ها بسیار مفید می باشد. بخار داغ می تواند شیشه ها را تمیز و ضدعفونی کند، همچنین مناطقی را که امکان ورود پارچه وجود ندارد، مانند درز پنجره ها، به خوبی تمیز می کند.

اسباب کشی


پاک کردن شیشه ها، قبل یا بعد از اسباب کشی؟

بهترین زمان پاک کردن شیشه ها عصرها در شرایطیست که هوا کاملا روشن باشد اما نور آفتاب مستقیماً به پنجره نتابد، چرا که تابش مستقیم نور خورشید باعث تبخیر سریع آب یا موادی که برای تمیزی از آن استفاده می کنید می شود و لکه های خیلی کم رنگ اما فراوانی را بجا خواهد گذاشت. اما برای پاسخ به سوال "زمان مناسب پاک کردن شیشه ها قبل یا بعد از اسباب کشی می باشد؟" باید گفت که مانند تمیز کردن سایر قسمت های خانه، تمیز کردن شیشه ها و پنجره ها نیز باید پیش از اسباب کشی انجام شود. تمامی اثاثیه منزل پیش از بسته بندی تمیز شده و قسمت های مختلف خانه نیز کاملا گردگیری شده، پس زمانی که بارها به خانه جدید انتقال پیدا کنند کثیفی یا گرد و خاک آنچنانی پیش نخواهد آمد، در نتیجه تنها یک دستمال کشی روتین پنجره ها بعد از اسباب کشی کفایت می کند.


اگر پاک کردن شیشه ها را به بعد از اسباب کشی بیندازید به دلیل نبود وقت، تمیزی آنها دائماً عقب افتاده و آلودگی ها چسبنده تر و تبدیل به لکه می شوند، در نتیجه تمیزی آن دشوارتر می شود. همچنین به دلیل چیدن لوازم و قرارگیری پرده ها در جای خود امکان دسترسی به همه نقاط شیشه پنجره ها سخت تر خواهد شد. مزیت دیگر پاک کردن شیشه ها قبل از اسباب کشی این است که هنوز فرش یا وسیله دیگری در خانه و نزدیکی پنجره ها قرار نگرفته، بنابراین شرایط تمیز کردن اساسی شیشه ها به راحتی فراهم است و نیازی به نگرانی برای خیس شدن لوازم دیگر نیست.