یکی از روش های باربری که به شکل های مختلف قابل انجام است باربری ترانزیت می باشد.اگر قصد انجام باربری با این روش را دارید پیشنهاد می کنیم با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا به جزییات این روش و انواع مدل های آن بپردازیم.


چالش حمل بار چه در مسافت های کوتاه و یا مسافت های طولانی تر مانند کشور به کشور جز مسائلی است که همواره افراد را دچار سردرگمی می نماید.در گذشته انجام این کار در نبود شرکت باربری بسیار سخت و طاقت فرسا بوده است اما به لطف پیشرفت تکنولوژی و سهولت بسیاری از امور ، باربری اسباب و اثاثیه امروزه با استفاده از روش های جدید بسیار آسان تر از قبل شده است. امروزه بدون اهمیت داشتن میزان و سنگینی بار می توان انتقال آن ها را در کمترین زمان ممکن به مسافت های دور صورت پذیرد.انجام این کار بر عهده ترانزیت است. اما ترانزیت چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

حمل بار به خارج از کشور


ترانزیت چیست؟

انتقال و جابجایی محصولات ، تولیدات و یا هر نوع باری از یک کشور به کشور دیگر سابقه طولانی دارد و این موضوع سبب شده است راه حل مناسبی برای انجام این کار تعبیه شود. برای مثال اگر قصد حمل بار به خارج از کشور را داشته باشید می توانید به راحتی با استفاده از ترانزیت شرکت باربری خود اقدام به انجام این کار نمایید. انجام این کار از گمرک کشور مبدا به گمرک کشور مقصد انجام می شود و مهم ترین دلیل استفاده از این روش امنیت و سلامت بار در هنگام جابجایی است.


پیشرفت شرکت های باربری در کشور همچون باربری تهران و یا سایر شهر ها به مرحله ای رسیده است که به راحتی می توان تمام اسباب و اثاثیه و یا هرگونه باری را از ایران به خارج از کشور ارسال کرد.اما روش ترانزیت به شیوه های مختلفی قابل انجام است که این روش ها عبارتند از:


ترانزیت خارجی

بیشترین روش مورد استفاده در ترانزیت ، ترانزیت خارجی است. همان گونه که گفته شد کشورهای زیادی به منظور انجام فرآیند صادرات و واردات خود از روش ترانزیت خارجی استفاده می کنند. ناگفته نماند بر اساس روش انتقال در ترانزیت به این روش به دلیل اینکه می بایست بار در گمرک متوقف شود زمان بندی خاصی برای آن تعریف می شود و اجازه توقف زیاد در مسیر و یا خارج شدن از زمان تعریف شده را ندارند. این کار به دلیل عدم قاچاق بار ها انجام می شود. علاوه بر این در ارسال به این روش در هنگام گذر از هر کشور می بایست توسط گمرک آن کشور متوقف و بار ها بررسی گردند.


ترانزیت به خارج

از نظر لغوی این نوع ترانزیت شاید شبیه به روش قبلی باشد اما تفاوتی که با روش قبلی دارد در این است که ارسال بار در ترانزیت به خارج مستقیم از مبدا به مقصد بوده و در طول مسیر هیچ توقفی در ارسال صورت نمی گیرد.گمرک مبدا و گمرک مقصد تنها محل چک کردن بارها می باشد.


ترانزیت داخلی

شاید تا به حال آشنایی با ترانزیت داخلی نداشته باشید اما باید بدانید که ترانزیت به داخل هم انجام می شود که شاید شباهت زیادی به حمل بار به شهرستان داشته باشد. تفاوت این روش با باربری شهر به شهر در این است که نیاز به بررسی و چک وسایل در گمرک شهر مبدا و شهر مقصد می باشد م برای انجام این فرآیند جهت جلوگیری از قاچاق مدت زمان معلومی تعریف شده است.بنابراین در ترانزیت داخلی کلیه بارها پیش از اتمام زمان مقعر می بایست به مقصد برسد در فیر این صورت بار قاچاق محسوب می شود.


ترانزیت به داخل نیز نوع دیگری از ترانزیت می باشد که تفاوت این روش با روش قبلی تنها در بررسی بار توسط گمرک مقصد می باشد. در ترانزیت داخلی گمرک مبدا وظیفه ترخیص بارها را بر عهده دارد.

باربری


روش های ترانزیت

حال که با کلیات ترانزیت آشنا شدید می خواهیم درباره روش های حمل بار در ترانزیت با شما صحبت نماییم. روش حمل و نقل در ترانزیت به شکل های مختلفی قابل انجام است که بر اساس نوع بار ، مدت زمان انتقال و... می توان آن را انتخاب نمود.


ترانزیت زمینی

انجام این روش ترانزیت بر عهده تریلی ها و ماشین های سنگین حمل بار بوده و از طریق جاده های ترانزیت صورت می گیرد.استفاده از ماشین های مخصوص و مجهز برای انجام این کار به دلیل طولانی بودن مسیر از اهمیت بالایی برخوردار است و توان بالایی برای حمل بار در مسافت های زیاد را دار هستند.


ترانزیت ریلی (قطارهای باربری)

قطارهای مخصوصی وجود دارند که به جای مسافر وظیفه حمل بار را دارند. این قطار ها به وسیله راه های ریلی ساخته شده قادر به انتقال بار در مسافت های طولانی هستند.سرعت انتقال در این روش نسبت به روش قبل بیشتر بوده و بدون هرگونه مشکلات جاده ای همچون تصادفات ، ترافیک و... می توانند اقدام به حمل بار نمایند.


ترانزیت هوایی (هواپیماهای باربری)

بیشتر ترانزیت های کشور به کشور که مسافت زیادی از یکدیگر دارند از این روش ترانزیت استفاده می نمایند.سرعت انتقال به دلیل مسافت زیاد در این روش بسیار اهمیت داشته و به وسیله هواپیما می توان انتقال را با بالاترین سرعت از یک کشور به کشور دیگر انجام داد.


ترانزیت آبی(کشتی باربری)

این روش ترنزیت هم برای جابجایی و حمل بار از راه دریا می باشد که با استفاده از کشتی های مخصوص حمل بار انجام می گیرد.


اگر قصد انجام حمل بار از طریق ترانزیت را داشته باشید می توانید با کارشناسان ما در شرکت باربری تیک بار در ارتباط باشید تا درباره روش های انجام ، بیمه باربری ، قیمت ترانزیت و... این کار راهنمایی های لازم به شما داده شود.