یکی از مسائلی که در هنگام اسباب کشی می بایست به آن دقت نمود ، جابجایی صحیح و اصولی مواد غذایی به ویژه موادی که احتمال فاسد شدن دارند می باشد.به منظور جلوگیری از این اتفاق نکاتی را در هنگام اسباب کشی باید انجام داد که در ادامه به بیان این نکات خواهیم پرداخت.


یکی از مسائلی که افراد در هنگام نقل مکان به مکانی دیگر با آن درگیر می شوند مواد غذایی به ویژه مواد غذایی فاسد شدنی داخل یخچال یا آشپزخانه است که با تغییرات دمایی در مدت زمان زیاد خراب می شوند و نیاز به محیط خنک برای سالم ماندن دارند اما حمل و جابجایی این مواد غذایی به وسیله باربری تهران شاید هزینه زیادی را بر دوش مشتری قرار دهد.به همین دلیل می بایست جهت حمل آن ها فکری کرد تا بدون هرگونه مشکل انتقال آن ها به مکان جدید صورت پذیرد.همچنین دور ریختن این مواد علاوه بر اسراف شاید ضرر مالی هم داشته باشد.راهکارهای زیر می تواند راهگشای شما در هنگام اسباب کشی و حمل اسباب و اثاثیه باشد.البته ناگفته نماند که شما می توانید بسیاری از مواد غذایی خود را به نیازمندان اهدا کنید تا با انجام این کار علاوه بر کمک به دیگران جلوی اسراف را بگیرید.

نکات اسباب کشی


استفاده از مواد غذایی موجود پیش از اسباب کشی

رعایت برخی نکات پیش از اسباب کشی حائز اهمیت می باشد.کاهش اقلامی همچون مواد غذایی یکی از نکاتی است که سبب اسباب کشی آسان خواهد شد و شما با دقدقه کمتری اقدام به انجام این کار خواهید نمود. بنابراین در صورتی که زمان اسباب کشی و حمل اسباب و اثاثیه شما توسط باربری تهران مشخص شده است ، می توانید با استفاده از این مواد غذایی حجم و میزان آن ها را به حداقل رسانده و از خرید جدید آن ها تا بعد از اسباب کشی خودداری نمایید. استفاده از مواد غذایی موجود در خانه و عدم خرید مجدد آن ها سبب کاهش میزان این مواد غذایی در هنگام اسباب کشی خواهد شد.


آماده کردن لیست مواد غذایی

بررسی و آماده کردن یک لیست به منظور آگاهی کامل از مواد غذایی که در خانه موجود می باشد اولین مرحله برای انتقال مواد غذایی در هنگام اسباب کشی محسوب می شود.پس از دسته بندی و یادداشت برداری از مواد غذایی بر اساس نحوه نگهداری آن ها (در چه دمایی می بایست نگهداری شوند و...) می توانید هریک از اقلام را به صورت جداگانه آماده بسته بندی نمایید.به طور مثال مواد غذایی منجمد همچون انواع گوشت ، سبزیجات و... در یک لیست و یا مواد غذایی بسته بندی همچون خوراکی ها و غلات و حبوبات در دسته دیگر.


بسته بندی مواد غذایی

مواد غذایی باقی مانده که به آن ها نیاز دارید ، همانند بسته بندی اسباب و اثاثیه نیاز به بسته بندی نیاز دارند.بنابراین پیش از حمل بار توسط باربری تهران اقدام به بسته بندی هریک از آن ها به صورت اصولی نمایید.بهترین روش بسته بندی مواد غذایی غیر منجمد به شرح زیر می باشد:

✔ استفاده از جعبه های محکم و ایمن به منظور بسته بندی لوازمی همچون قوطی های کنسرو ، بطری هایی از جنس شیشه (پیچیدن کاغذ و پلاستیک حبابدار دور آن ها جهت جلوگیری از شکستن آن ها).نکته مهم در هنگام بسته بندی چنین اقلامی این است که نباید کارتن مورد نظر شما بیش از حد سنگین شود.

✔ استفاده از کیسه و بسته ها و بطری های محکم برای بسته بندی اقلامی مانند نمک ، شکر ، ادویه جات و یا مایعاتی همچون روغن و...بسته بندی مطمئن این اقلام خیال شما را از ریختن و ریزش آن ها به داخل جعبه راحت می نماید.

✔ استفاده از برچسب و نام محتویات داخل هریک از جعبه ها جهت نحوه جابجایی و همچنین اولویت در باز کردن آن ها نکته دیگری است که در هنگام بسته بندی مواد غذایی می بایست به آن توجه کرد.


جابجایی مواد غذایی منجمد

شاید سخت ترین بخش حمل و جابجایی مواد غذایی در هنگام اسباب کشی این اقلام باشند. با توجه به فاسد شدن این مواد در هوای گرم و خارج شدن از انجماد آن ها که با کثیف کاری همراه می شود می بایست برای حمل آن ها اقدامات خاصی را انجام داد. در درجه اول شما می توانید با اهدا کردن این مواد غذایی به نیازمندان علاوه بر انجام کار خیر ، خیال خود را از بابت جابجایی آن ها راحت نمایید. اما در صورتی که میزان قابل توجهی از مواد غذایی منجمد موجود می باشد و یا به آن ها احتیاج داشته باشید می بایست این نوع مواد غذایی را به صورت جداگانه در یک کلمن که با استفاده از آن تا چند ساعت می توان از آن ها نگهداری کرد قرار داده و در روزی که باربری تهران قصد حمل اسباب و اثاثیه شما را دارد آن را به صورت شخصی و با اتومبیل خود جابجا نمایید.

باربری تهران


دور ریختن مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته

یکی از اتفاقاتی که در هنگام اسباب کشی هر خانواده ای با آن مواجه می شود ، مواد غذایی تاریخ مصرف گذشته است که مدت ها در گوشه ای خانه یا آشپزخانه بدون استفاده قرار گرفته و در هنگام اسباب کشی از دل سایر لوازم بیرون آمده است. با دور ریختن این اقلام و یا سپردن به شرکت های بازیافت می توانید از حمل بی دلیل آن ها به مکان جدید خودداری نمایید.


سخن پایانی

در روز اسباب کشی با توجه به اینکه هر فرد خانواده درگیر آمادگی برای جابجایی است و با توجه به اینکه کلیه مواد غذایی را از قبل بسته بندی کرده اید ، بهتر است از یک وعده غذایی آماده مانند ساندویچ جهت تامین انرژی لازم برای انجام کارهای اسباب کشی استفاده نمایید تا دیگر نیازی به باز و بسته کرده مواد غذایی نباشد.


در پایان اگر قصد جابجایی و حمل اسباب و اثاثیه خود را داشته باشید اتوبار تیک بار به عنوان یکی از بهترین شرکت های باربری تهران آماده ارائه بهترین خدمات باربری به شما عزیزان می باشد.