لوازم برقی و الکترونیکی جز آن دسته از وسایلی هستند که به دلیل حساسیت به ضربه ،مستعد آسیب هستند .بنابراین برای حمل و جابجایی نیاز به دقت بیشتری دارند. کامپیوتر و قطعات آن ، دوربین ، پرینتر و اسکنر و بسیاری دیگر از لوازم الکتریکی در هنگام اسباب کشی می بایست با احتیاط بیشتر بسته بندی و جابجا شوند. عموما شرکت های باربری تهران برای جابجایی چنین وسایلی اقدامات ویژه ای انجام می دهند. با توجه به اینکه این وسایل در خانه و یا محل کار به وفور وجود دارد ، در این مقاله راهنمای مناسبی جهت نحوه بسته بندی و حمل آن ها برای شما عزیزان در نظر گرفته ایم تا بدون هرگونه آسیب اقدام به جابجایی آن ها در حین اسباب کشی نمایید.

بسته بندی اثاثیه


قدم اول برای جابجایی لوازم الکتریکی

قدم اول برای بسته بندی اثاثیه و لوازم برقی و همچنین جابجا کردن آن ها مطالعه دفترچه راهنمای آن ها برای باز نمودن برخی از قطعات این لوازم می باشد. به منظور جلوگیری از هرگونه آسیب می بایست راهنمای این وسایل را مطالع نموده تا با نحوه باز کردن قطعات آن ها در صورت نیاز اطلاع کافی داشت.


در صورتی که احتمال آسیب به هریک از این وسایل زیاد می باشد و این دستگاه ها ارزش مادی بالایی دارند ، پیش از هر چیز می توانید دستگاه خود را بیمه نمایید تا با خیال آسوده از هرگونه آسیب دیدگی اقدام به اسباب کشی نمایید.همچنین در صورت سپردن وسایل خود به شرکت های باربری تهران و مجهز بودن آن ها به سیستم ردیابی از راه دور می توان دستگاه خود را به صورت هوشمند و از راه دور ردیابی کرده تا خیال خود از سالم رسیدن وسیله مورد نظرتان به مقصد راحت تر باشد.


بسته بندی اصولی لوازم برقی

همانند سایر لوازم خانه یا محل کار که نیاز به بسته بندی صحیح و اصولی دارند ، نیاز به این کار در لوازم الکترونیکی بیشتر احساس می شود.در قدم اول در صورت وجود باتری در دستگاه ، آن را از وسیله جدا کرده و در مکانی به دور از گرما و نور مستقیم آفتاب قرار دهید.همچنین پیش از اقدام به بسته بندی هریک از آن می توانید شارژ آن ها را چک کرده و پیش از اسباب کشی اقدام به شارژ کامل آن ها نمایید.


یکی دیگر از مواردی که پیش از بسته بندی اثایه و لوازم برقی می بایست به آن دقت کرد خارج نمودن هرگونه وسایل اتصال شده به آن ها از جمله فلش مموری ، سی دی و... از دستگاه ها و بسته بندی جداگانه آن ها می باشد.این کار برای عدم آسیب و گم شدن این لوازم در حین اسباب کشی اجباری می باشد.اگر قصد بسته بندی پرینتر را داشته باشید ، می بایست کاتریج جوهر آن را از دستگاه خارج کرده و آن را در یک کیسه در بسته تمیز قرار دهید. از عدم پارگی کیسه پیش از قرار دادن آن اطمینان حاصل نمایید تا در حین اسباب کشی جوهر آن به بیرون منتقل نشود.


سیم های برق هر کی از وسایل هم در صورت جدا شدن از دستگاه جدا نموده و به صورت منظم و با استفاده از کش یا سایر وسایل محکم ببندید و در یک کارتن جدا قرار داده تا دچار آسیب نشوند و از گم شدن آن ها در حین جابجایی اجتناب شود.


جابجایی کامپیوتر در هنگام اسباب کشی

✔ کامپیوتر ها شامل اقلام مختلفی هستند که هریک از آن ها جهت جابجایی نیاز به بسته بندی صحیح و اصولی دارند.اما پیش از چنین اقداماتی ، جهت پیشگیری از پاک شدن اطلاعات دستگاه بهتر است از دیتا و فایل های خود یک بک آپ تهیه نموده تا در صورت بروز هرگونه آسیب به هارد دستگاه ، اطلاعات مهم و ارزشمند شما پاک نشود.

✔ شرکت های باربری تهران که دارای مجوز رسمی و اعتبار هستند را برای انجام باربری خود انتخاب نمایید و در صورت سپردن دستگاه هایی همچون کامپیوتر و لپ تاپ به آن ها از یک رمز عبور سخت استفاده نموده تا میزان امنیت آن ها را بالا ببرید.

✔ پیش از بسته بندی کامپیوتر می توانید آن را به صورت کامل تمیز کرده و آماده استفاده در مکان جدید نمایید. تمیز کردن کیش و قطعات داخل آن ، صفحه نمایش ، کیبورد و... از جمله مواردی است که در این مرحله می توانید انجام دهید.

✔ در نهایت به بسته بندی کامپیوتر می رسیم.مواردی که برای سایر لوازم به آن ها اشاره شد را می توانید در این مرحله پیاده نمایید.استفاده از ضربه گیر هایی جهت جلوگیری از ضربه به لوازم حساس همچون کیش و مانیتور پیش از بسته بندی از نکاتی است که می بایست جهت ایجاد آسیب انجام داد.

بسته بندی لوازم برقی


ایمنی لوازم الکتریکی در حین جابجایی

از مهم ترین نکاتی که برای جلوگیری از آسیب به این وسایل در حین انجام باربری می بایست به آن دقت کرد و با صبر و حوصله اقدام به انجام آن ها نمود عبارتند از:

✔ قسمتی های مستعد به ضربه کارتن وسایل خود را که عموما بالا و پایین آن ها است با استفاده از ضربه گبر مخصوص پوشانده تا در صورت برخورد یا ضربه وسایل به جعبه ، آسیبی به لوازم وارد نشود.

✔ استفاده از یک حوله و پیچیدن آن دور صفحه نمایش و استفاده از کارتن با ضربه گیر در دور آن جهت جابجایی این وسیله.

✔ عدم استفاده از روزنامه باطله برای بسته بندی صفحه نمایش یا لوازمی که خش پذیری بالایی دارند.


در پایان می بایست به این نکته اشاره کنیم که کلیه مراحل گفته شده برای بسته بندی و جابجایی لوازم برقی در شرکت های باربری تهران با استفاده از اصولی ترین روش ها و امکانات قابل انجام می باشد و در صورتی که قصد اسباب کشی داشته باشید می توانید با خیال راحت اقدامات مورد نظر را به آن ها بسپارید. ارائه بیمه باربری یکی دیگر از خدمات شرکت های باربری ایده آل است که در صورت نیاز می توانید برای اخذ آن اقدام نمایید.اتوبار تیک بار با سابقه طولانی در ارائه بهترین خدمات اسباب کشی یکی از مناسب ترین گزینه ها برای شما عزیزان جهت اسباب کشی و حمل بار می باشد.