حمل بار به کشورهای آسیایی امروزه جزء مهمی از خدمات حمل بار به خارج از کشور است. کشور ما ایران، نیز کشوری آسیایی است که با قرار داشتن در موقعیتی استراتژیک از لحاظ جغرافیایی و دسترسی به آبهای خلیج فارس، دریای عمان و دریای خزر (دریای مازندران) و همچنین همسایگی با کشورهای مختلف با وضعیت آب و هوایی و موقعیت جغرافیایی و اجتماعی متفاوت، مانند عراق، ترکیه، ارمنستان، ترکمنستان، افغانستان و ... یکی از بهترین کشورهای این قاره از جهت ترانزیت کالا و باربری بین المللی است. 

اما کشورهای آسیایی از لحاظ روابط تجاری و یا گردشگری با کشورمان ایران دارای چند دسته هستند و هر دسته دارای مسیری متفاوت و جدا به کشورمان از جهت حمل و نقل کالا می باشند. برای مثال کشورهای شرق آسیا مانند چین، ژاپن و کره جنوبی که کشورمان از دهه ها قبل با آنها در زمینه روابط تجاری و بازرگانی در ارتباط بوده، عمدتا مسیرهای دریایی و یا هوایی جهت حمل بار به کشورهای مذکور مورد استفاده قرار می گرفته اما برعکس کشورهای همسایه ایران - برای مثال ترکیه - عمدتا مسیرهای حمل بار به آنها زمینی است و از این طریق بیشتر کالاها و اجناس بین دو کشور رد و بدل می شود. 
اما برخی از کشورهای آسیایی دیگر که کشورمان با آنها مرزهای آبی و دریایی دارد، برعکس عمدتا صادرات و واردات کالا به آنها از طریق مسیرهای دریایی صورت می گیرد. مانند امارت متحده عربی (دبی و سایر شهرهای مهم و بندری این کشور) 

به همین جهت باربری و حمل بار به کشورهای آسیایی همانند بسیاری از مناطق و یا قاره های دیگر جهان عمدتا از سه طریق می تواند صورت بگیرد:

حمل بار به کشورهای آسیایی از طریق زمینی
حمل بار به کشورهای آسیایی از طریق هوایی
حمل بار به کشورهای آسیایی از طریق دریایی


همانطور که می دانید هر یک از این سه روش مزایا و معایب خاص خود (از لحاظ مدت زمان حمل، مسائل ایمنی) و همچنین هزینه های مختلفی برای صاحبان اجناس و کالاها دارند. بنابراین مدت زمان و هزینه حمل بار به کشورهای آسیایی متفاوت است. برای مثال هزینه حمل بار از ایران به چین با هزینه حمل بار از ایران به دبی متفاوت است. با اینکه باربری بین المللی و جابجایی بار از ایران به هر دو کشور عمدتا بصورت دریایی صورت می گیرد. 

به همین جهت در صورتی که شما قصد جابجایی و ارسال بار از ایران به هر یک از کشورهای آسیایی را دارید، می توانید با در نظر گرفتن مسافت میان ایران و کشور مقصد و همچنین نوع خدماتی که می خواهید از آنها استفاده کنید، از قبل خودتان را آماده کنید. خدمات حمل بار به آسیا شامل هر دو حالت زیر می شود:

فریت بار به کشورهای آسیایی
خدمات کارگو به کشورهای آسیایی


کلیه مسافران و یا تجار محترم که قصد اسباب کشی و باربری به خارج از کشور و یا ارسال کالا و اجناس خود را دارند می توانند در اسرع وقت با همکاران ما در شرکت باربری تهران تیک بار تماس گرفته و جهت انجام مراحل اداری و قانونی اقدام کنند. 


حمل بار به کشورهای آسیایی


حمل بار مسافران به کشورهای آسیایی:

کلیه اشخاصی که قصد مهاجرت و یا ادامه تحصیل به کشورهای آسیایی را دارند و به این منظور قصد حمل اثاثیه منزل به خارج از کشور در قاره آسیا را دارند، می توانند بصورت زمینی، دریایی و یا هوایی وسایل و یا اثاثیه زندگی و یا لوازم کار خود را به کشور مورد نظر ارسال کنند. 
چه کشورهایی که همسایه زمینی و یا دریایی ایران هستند و چه کشورهای شرق و یا جنوب شرقی آسیا. در هر صورت، جهت بسته بندی و حمل بار به کشورهای آسیا می توانید بر روی ما حساب باز کنید. 


کارگو به کشورهای آسیایی:

همانطور که در بخش های دیگر سایت نوشته ایم، خدمات کارگو جهت بازرگانان و تجار بین المللی که در زمینه صادرات و واردات فعالیت دارند، صورت می گیرد. در حقیقت منظور از خدمات کارگو خدمات باربری و حمل بار بازرگانان و تجار شامل انواع اجناس و کالاها به مقصد خارج از کشور است. این خدمات جهت صادرات و یا ترانزیت کالا صورت می گیرد. 
امروزه در سطح جهان به ویژه کشورهای آسیایی، با گسترش تکنولوژی و ساخت و تولید و همچنین صادرات و واردات کشورهای مختلف از یکدیگر، مسئله حمل و ارسال اجناس اهمیت زیادی دارد. اگر دقت کنید براحتی متوجه خواهید شد که بسیاری از لوازم و وسایلی که هر روزه در منزل و یا محل کار و تحصیل با آنها سر و کار داریم، در حقیقت محصولاتی هستند که از کشورهای دیگر به ایران صادر شده اند. از جمله: قطعات و لوازم خودرو، لوازم صوتی تصویری، کامپیوتر و لپ تاپ، موبایل، لوازم برقی، لوازم آشپزخانه، تلفن، پوشاک و غیره...

اما برعکس مسئله ارسال بار و صادرات اجناس با استفاده از خدمات کارگو اهمیت زیادی دارد. به ویژه به کشورهای آسیایی که خوشبختانه اکثرا روابط بسیار خوبی نیز با کشور ما دارند. به همین جهت با داشتن امنیت بالا در زمینه حمل کالا و اجناس به کشورهای آسیایی می توانید با خیال راحت جهت بسته بندی و ارسال آنها اقدام کنید. 


هزینه حمل بار به کشورهای آسیایی:

هزینه حمل بار به کشورهای دیگر آسیا به چند عامل بستگی دارد:

نوع خدمات مورد نظر (کارگو یا فریت بار)
روش حمل بار و اجناس: زمینی، هوایی و یا دریایی
بیمه باربری
مسافت کشور مبداء و مقصد
حجم و مقدار وسایل و یا اجناس مشتریان (که بر حسب واحد کیلوگرم محاسبه می شود)


جهت مشاوره در زمینه قیمت و هزینه خدمات باربری و حمل بار به کشورهای آسیایی می توانید با همکاران ما در شرکت باربری تهران تیک بار، صحبت و از آنها در این زمینه بپرسید.